Mindfulness

Lektion 10 - Olevda ögonblick


"Varje ouppmärksammat ögonblick är ett olevt ögonblick. Varje stund som jag inte upplevt gör det troligare att jag inte upplevt nästa stund, att jag genomlever den höljd i tanketomma automatiskt utförda varnor istället för att leva i, av och genom medveten närvaro."
Jon Kabat-Zinn


Det här tycker jag är en intressant lektion, och något att verkligen fundera kring. Hur många olevda ögonblick har vi i våra liv? Hur mycket gör vi utan att vara medvetna och närvarande i det vi gör? hur många stunder av livet är vi verkligen där? Som de säger i reklamen "livet är dagarna du minns", och för att minnas dom måste du vara närvarande när det händer. Och det behöver inte vara just en semesterresa som ger dagar du minns, även en vanlig torsdag kan innehålla flera ögonblick som ger bestående minnen.

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Du skriver så bra, jag läser din blogg varje dag.

Hälsningar

Anna-Maria

2011-03-31 @ 12:18:37
Postat av: balansilivet

Vad roligt att höra Anna-Maria. Vad glad jag blir :)

2011-03-31 @ 20:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0