Välj din njutning

Livet består av en mängd val. Vad vill du ha? Varför har du gjort de val du har gjort i livet? Varför har du valt det arbete du har, den bostad du har, den partner du lever med? Ibland funderar jag på hur mitt liv hade sett ut om jag valt annorlunda vid några av de stora vägskälen i mitt liv, men jag kommer fram till att jag är oerhört nöjd med mitt liv som det ser ut nu. Trots det är tanken kittlande att leka med.






Att välja något innebär per automatik att något annat väljs bort. Hur vet man att man har gjort rätt val? Det är svårt att veta det på förhand, men det är viktigt att reflektera över vad de val man gör och vilka önskningar man har. Vart vill du i livet? Hur vill du att ditt liv ska se ut? När du vet mer om dig själv är det lättare att känna när det blir rätt.


Vad behöver du för att må bra? Vilken är din njutning? Hur vill du spendera din tid? Att göra en sak i taget, och vara närvarande i det du gör är centralt i mindfulness. Att kunna göra det, innebär att du behöver reflektera över dina val och vad du behöver. Kanske du kan göra en lista över saker du vill göra, och prioritera vad du vill och kan göra nu. Allt behöver inte göras just nu. En del saker kan skjutas på framtiden. Låt var sak ha sin tid, och var närvarande i det du gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0