Små njutningar

På vägen hem idag stannade jag till på ett glasscafé. Satte mig i en skön soffa på uteserveringen med en kula hallonsorbet. En kula räcker långt om man äter den på ett mindfullt sätt. Sorbet gjord på härliga frukter gillar jag. Fräscht och så mycket smak. Den jag åt idag innehöll hallonbitar och bitar av mörk choklad.


Låt varje tugga få ta tid. Njut långsamt och låt munnen få känna på existensen av den lena sorbeten. Låt smakerna få komma fram och känn skillnaden mellan den lena sorbeten, hallonen med sina sträva frön och så den mörka chokladen som kompletterar bärsmaken.

 

Om man äter på detta sättet behöver man inte så mycket för att njuta. Mmmm, den glassen ska jag äta fler gånger :) Små njutningar i livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0