Mindfulness

En bra bok för olika tankar kring Mindfulness är en liten bok skriven av jon Kabat-Zinn, en av mindfulness gurus. Boken innehåller 108 lektioner i mindulness. Vissa talar mer till mig än andra, och jag tänkte dela med mig av en del här på bloggen


Lektion 1 - Bli vän med dig själv

"Mindfulness , medveten närvaro, är en oupphörlig, ickedömande medvetenhet som främjas av uppmärksamhet. Medveten närvaro är en naturlig del av livet. Den kan förstärkas genom övning. Sådan övning kallas meditation. Men meditation är inte vad du tror, inte vad du tänker på.


Meditation handlar i själva verket om att vara uppmärksam, och det kan vi bara vara med hjälp av alla våra sinnen, även medvetandet. Mindfulness är ett sätt att bli vän med dig själv och dina upplevelser. Våra upplevelser omfattar förstås oerhört mycket, inklusive vår kropp, vårt medvetande och hela världen."

Kommentarer
Postat av: anna-maria

Hej!

Jag har precis hittat din blogg och gillar den jättemycket, jag ser fram emot att följa den.

2011-02-22 @ 16:18:02
Postat av: balansilivet

Vad roligt att du har hittat hit, och välkommen! Vad glad jag blir att du gillar min blogg, och jag hoppas att du hittar mer inspirerande saker framöver :)

2011-02-22 @ 17:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0