Harmonisk morgon

Vad skönt det är att börja dagen i harmoni. I natt har jag sovit gott, inga katter som har väckt mig mitt i natten, inga katter som har slagits så de tjuter, utan två mysiga hårbollar har sovit lugnt i min säng.


Jag vaknade långt innan klockan ringde och då dagen börjar harmoniskt flyter allting på så lätt och så snabbt, och plötsligt är jag klar att bege mig till jobbet fast klockan är bra mycket tidigare än normalt.


Ett sätt att skapa en lugnare och mer harmonisk morgon är att förbereda så mycket som möjligt kvällen innan. Jag hade redan hängt fram kläder jag tänkte ha idag, packat väskan och tittat igenom vad som händer under dagen och tagit fram det jag behöver. Att slippa stress på morgonen är mycket värt.


Hoppas ni får en bra dag idag! ♥



Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en mysig start på dagen/Mia

2011-12-15 @ 06:56:13
Postat av: balansilivet

Ja, det var en riktigt härlig morgon, och jag hann med massor av saker trots att jag tog det lugnt. Kvällen igår avslutades väldigt harmonisk, vilket jag tror gjorde att både natten och morgonen fortsatte i samma anda. Jag började se en film på TV, men insåg att jag sett den förut och inte gillat den, så jag stängde av, gjorde en kopp te, satt och tittade på julgranen som vi klädde igår och avslutade kvällen med att läsa lite i en Feng Shui bok :)

2011-12-15 @ 09:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0