Planer

 
I mitt Skånehus skulle jag gärna vilja bygga till en glasveranda, som också skulle få fungera som entré och hall. Den här känslan och stilen skulle jag vilja ha. Färgerna gillar jag - blått, vitt och så lite sandbeige. Jag gillar pärlspont, antingen på hela väggen eller som här halva väggen och så en fin tapet över. Jag gillar att ha en sittbänk med kombinerad skoförvaring direkt innanför entrédörren, med möjlighet till avhängning.
 
 
Jag gillar den fasta bänken som också tar hand om en hel del förvaring. Att lägga till lite korg ger tyng åt inredningen, och ett välbehövligt jordelement, liksom den beiga mattan (både genom sin färg och sin kvadratiska form). Jag gillar också att använda korgar för förvaring av lite udda saker. I denna hallen finns det plats för mycket saker, utan att det känns överlastat alls.
 
 
De röda färgklickarna ger en liten dos eld till inredningen. Ja, en sådan här ljus och välkomnande hall skulle jag  vilja ha. Kanske med ännu mer, och större fönster för att få lite verandakänsla. På en av de väggarna som inte syns i bild skulle jag vilja ha plats för en garderob där jag kan hänga alla mina kläder.
 
 
 
Här skulle jag vilja göra en sådan tillbyggnad. Roligt med planer, som jag sedan försöker genomföra en i taget. Vid andra gaveln ligger odlingarna och där skulle jag också vilja ha ett växthus. Jag såg på ett flygfoto kommunen hade att det legat ett växthus tidigare precis på den platsen jag vill ha ett på.
 
 
 
I februari har jag  bokat in mig på en tvådagars kurs i att ha höns som Granngården anordnar. Vid mitt lilla uthus skulle jag vilja ha några hönor.
 
 
 
Vid kortsidan här skulle jag vilja lägga till ett litet hönshus. Då jag mest äter vegetariskt numera så tänker jag att jag skulle vilja bli självförsörjande på grönsaker och ägg större delen av året, och på så sätt minska mina matkostnader i butiken. Kanske jag skulle lägga lika mycket pengar på mat totalt sett, men då istället kosta på mig lyxen av att äta ute emellanåt, vilket jag tycker om, uppskattar och är en lyx för mig.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0