Vår i Skåne

I slutet av förra veckan och början av helgen har det varit fantastiskt vårväder i Skåne och det mesta av dagarn har tillbringats utomhus och fixat i trädgården, men i söndags började det blåsa så det är nästan halv storm över åkrarna. Då passade jag på att fota lite vårbilder från mitt hus :)
 
 
 
Som ni kommer se är det nästan omöjligt att ta en enda bild utan att en, eller flera katter, finns med. Ibland tror jag att jag lyckas, men sen ser jag att ett öra, eller en svans finns med i periferin :) Här är mitt ljusa vardagsrum där soffan och min säng köptes på annons för 900 kr totalt. Bra köp tycker jag. Lexingtonkuddarna har jag hittar på rea. Allt annat är sådant jag redan hade hemma eller har fått.
 
 
 
Vid denna vägg har jag så småningom tänkt att ha en skänk för förvaring, men tills jag hittar rätt på någon loppis i närheten så ser det ut så här
 
 
 
Den gamla mjölklådan är ett loppisfynd där jag förvarar extrafiltar (men där det ofta ligger en katt när jag väl vill anända en). Björkriset slog snabbt ut här i värmen och ger en så härlig vårkänsla.
 
 
 
Men om alla plädar är upptagna tänder jag en brasa i kaminen. Jag älskar att elda, och sitter gärna hela kvällen på golvet framför brasan med öppen lucka och bara njuter, petar lite bland vedträna ibland, vänder dom och fixar med elden. Det är något med eld som fascinerar mig otroligt.
 
 
 
I matrummet blommar forsythian och påskliljorna
 
 
 
Jag älskar blått glas. Tycker det blir så fint när ljuset silas igenom. De översta blå glasfaten fick jag av dottern på Mors dag förra året. Hon hade hittat dem och flera skålar i samma serie på loppis och jag blir glad varje gång jag använder dem, vilket är i stort sett varje dag. Skålarna är i olika storlekar och fyller alla behov man kan ha, allt ifrån att ha en liten skål med en kall sås till salladsskål.
 
 
Och i trädgården blev penseérna blå i år :). Jag älskar mina nya trädgårdsmöbler i samma stil som farmor hade i sin trädgård, som man kan sitta och gunga skönt i.
 
 
 
Även i sovrummet har det blivit lite ljusare färger med mer vårkänsla, och här älskar flera av mina katter att ligga.
 
 
 
 
 
Här i fåtöljen är det ju meningen att jag ska sitta och titta ut över landskapet när det blåser för mycket för att vara utomhus, men den här lilla luringen gillar att ligga där hela dagarna :)
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Väldigt mysigt och hemtrevligt du har det!
Känner igen det där med huskatterna som hittar de bästa platserna:-). Här hemma är det speciellt en fåtölj i vardagsrummet som ingen annan har en chans att ta plats i. Det är bara att gilla läger <3, he he.

Svar: Tack Tina! Ja, det är konkurrens om de bästa platserna, och jag har ju sex stycken så de ligger ju lite överallt :)
None None

2015-04-14 @ 07:10:29
URL: http://komma-hem.blogspot.se
Postat av: bara anna

Så himla mysigt du har det!!!

Svar: Tack Anna! Ja, jag trivs oerhört bra i mitt lilla hus, och har även planer på hur jag ska förbättra under de närmaste åren, men det blir lite i taget då jag inte vill ta något mer lån på huset utan ta det i den takt jag har råd
None None

2015-04-14 @ 11:49:19
URL: http://www.baraanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0