Mer harmoniska

Efter en vecka i vårt hus i Skåne känner jag att både jag och katterna är mer harmoniska. I lugnet och tystnaden går vi ner i varv och njuter av stunden. På katterna ser jag skillnaden i att de inte springer runt och får tokryck och ingen väcker mig  tidigt,tidigt på morgonen, dvs vid fyratiden, för att få mat utan sover tills jag går upp. Då vill de ut :)
 
 
  
 
 
Solen skiner och vi tillbringar en stor del av dagarna ute i trädgården. Häromdagen åkte potatisarna ner i jorden och dottern och jag planerar vad vi ska ha för grönsaker i de andra landen i år
 
 
Brygghuset, som jag funderar på hur jag ska använda på bästa sätt. Kanske inreda det till ett hus. som jag kan hyra ut eller använda som gäststuga.....eller kanske göra någon sorts verkstad och börja tillverka saker som jag kan sälja.....eller kanske en yogastudio.
 
 
 
Och mitt "stora" lilla hus, som är precis lagom stort för oss med ett vardagsrum, kök med matrum, ett litet badrum med badkar och två sovrum på övervåningen som inte räknas med i bostadsytan då det mest är snedtak på övervåningen.
 
 
 
Ett litet arbetskök, som är perfekt att arbeta två i samtidigt, speciellt nu när jag har täckt den ena av hoarna med en träskärbräda.
 
 
 
Men sovplatsen kommer nu att bli lite mer sommarinspirerad med ljusa, lätta färger :) 
 
 
Utsikten från fönstret i matrummetsom kommer se ut såhär snart
 
 
 
Blommande rapsfält är så vackert tycker jag, och så typiskt Skåne
 
 
 
Och här är vägen där vårt hus ligger längst upp till vänster. Vid denna vägen brukar jag börja min promenad runt i det vackra, böljande backlandskapet där mitt hus ligger. Några bilder från mobilen
 
 
 
Utsikt från trädgården
 
 
 
Här blir jag lugn. Harmonisk. Och njuter av livet. Precis som alla djuren. På tal om djur så är det ett fantastiskt djurliv häromkring. Jag vaknar varje morgon och ser harar, rådjur och fasaner. På mina promenader ser jag hästar, kossor och får. Ett liv i harmoni med djur och natur.
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Låter härligt! Som det ska vara i livet....
Helena.

2015-04-10 @ 09:59:11
URL: http://hesan-hesan.blogspot.com
Postat av: nillashalsaharmoni

Härliga, vackra Skåne! Förstår att ni och katterna trivs här och upplever harmoni i både hus och natur! Yogastudio låter underbart, men också en gäststuga för vänner eller för att hyra ut.
Kram, Gunilla

Svar: Ja det svåra blir ju att välja :) För då måste jag ju också välja bort något
None None

2015-04-10 @ 10:22:37
URL: http://www.nillahalsaharmoni.se
Postat av: Tina

Så vackert att jag får gåshud:-)!
Gäststuga eller yogastudio som kan hyras ut ger ju ett extra tillskott i kassan...

Svar: Tack Tina :) Ja vi trivs enormt bra här, och det känns faktiskt bara bättre och bättre. Att på något sätt skaffa en extra inkomst är tanken för när jag flyttar hit på heltid vill jag också arbeta mindre
None None

2015-04-10 @ 14:00:33
Postat av: Hanna

Vilket drömställe!

2015-04-10 @ 21:37:09
Postat av: Tina

Hej igen!
Flytten låter intressant- om jag inte minns helt fel bor du i Göteborg? Stort steg att ta!
Vidare låter det verkligen som om du lever din dröm, eller i alla fall har siktet inställt på den och att den snart är inom räckhåll. Mycket inspirerande!!!

2015-04-11 @ 12:59:33
URL: http://komma-hem.blogspot.se
Postat av: bara anna

Hej! Vad roligt att du lämnade en hälsning hos mig! Jag känner igen, vi har skrivit till varandra tidigare men vi har väl tappat bort varandra längs vägen antar jag.
Vilket ställe du har fått tag i! Skåne är så vackert. Har du flyttat dit för gott eller? Ser supermysigt ut. Vi flyttade till vår lilla gård i höstas så nu är det så fantastiskt att få möta våren här.
Vi ses igen!

Svar: Jag köpte huset förra sommaren, och tills dottern har gått ur skolan är det ett deltidsboende, men jag tillbringar så mycket tid jag kan där, och för varje gång gör jag det till mer och mer av mitt boende :) Jag tömmer mitt hem i Gbg på saker som får följa med mig till Skåne istället
None None

2015-04-11 @ 22:09:22
URL: http://www.baraanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0