Köpstopp!

Ju mer jag funderat på det ju mer har jag blivit tydligare med mig själv. Idag är det första september. Hösten är här och jag har bestämt mig för att ha köpstopp nu fram till jul!
 
 
Det innebär att inte köpa något som jag inte absolut behövher. Inga tidningar. Inga kläder. Inga inredningssaker. Inga saker alls. Tre och en halv månad utan att köpa något onödigt överhuvudtaget.
 
 
Det enda undantaget jag kommer att göra är inköp av färg nu i veckan. Jag började ju måla övervåningen på huset i Skåne förra helgen, men är bara halvklar. Denna helgen tänker jag fortsätta målandet, men måste köpa mer färg för det.
 
 
Jag kommer också bli mer återhållsam med fika och luncher på stan. Jag har en lunch med en kollega inbokad denna veckan. Den ska jag naturligtvis gå på. Men efter det ska jag boka in sociala träffar som inte kostar något. Antingen hemma hos mig, eller hos en vän. Kanske ha en höstpicknick utomhus, eller bjuda in till knytkalas. Jag kommer inte heller köpa några presenter i höst. Även julklappar kommer jag spendera mindre pengar på i år.
 
 
Jag vill spara. Jag vill betala av på lån. Jag vill minska mina fasta utgifter. Köpstopp är ett bra sätt att komma igång. Och tre månader känns lagom att börja med. Sedan kanske det fortsätter 2015 av bara farten :)

Kommentarer
Postat av: [email protected]

LYCKA TILL.

Svar: Tack Irene! Ja, fast hjärnan spinner ju igång på både det ena och det andra som jag kommer på att jag behöver. Men nu får det vara stopp på inköp ett tag.
None None

2014-09-01 @ 18:48:12
Postat av: Irene

Kul med köpstopp... tror Du kommer klara det galant :-)

Svar: Tack Irene! Ja, fast hjärnan spinner ju igång på både det ena och det andra som jag kommer på att jag behöver. Men nu får det vara stopp på inköp ett tag.
None None

2014-09-02 @ 12:33:31
URL: http://wangborgshem.se
Postat av: PiaFia

Du är så duktig och klok! Jag beundrar dig! Själv har jag börjat på min budget och tänker sälja av saker som jag ej behöver...alltid något

Svar: Tack Pia! Att göra en budget är ett jättebra första start för att få ett bättre grepp om sin ekonomi. Först måste man ju veta nuläget innan man kan bestämma vart man vill. Att dessutom rensa bland saker och sälja sådant som är överflödigt kommer både generera mer pengar....och mer energi. Lycka till!!
None None

2014-09-02 @ 17:57:45
Postat av: Åsa

Vad spännande! Ett stort lycka till, det här fixar du utan problem :-)

2014-09-04 @ 06:02:28
Postat av: Anki

Wow, spännande! Varmt lycka till! Själv börjar jag med klädköpstopp t.o.m november. Följer www.simpleyear.co i år. I somras handlade det just om pengar och ekonomi. Säg till om du vill ha en spenderplan som de tagit fram. Riktigt enkel och bra. Anki

Svar: Ja det vill jag jättegärna ha! :) Och spännande ska det bli. Även om jag redan tidigare shoppade väldigt lite känner jag redan att det kommer bli en utmaning
None None

2014-09-05 @ 10:31:40
URL: http://www.xn--kldgalen-1za.se
Postat av: Ann-Kristin

Tack för en väldigt inspirerande blogg. Är själv inne på förenkla livet på många plan. Håller på att bygga upp en blogg-hemsida. Gillade verkligen pyramiden du hade i ett tidigare inlägg. Får jag använda den på min sida? Hänvisar gärna till din sida!
Ann-Kristin

Svar: Tack för dina fina ord! jag blir jätteglad varje gång någon tycker det jag skriver är inspirerande :) Självklart får du använda pyramiden. Jag har själv hittat den på nätet och tyckte den var så talande och inspirerande.
None None

2014-09-07 @ 10:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0