Rädda ett djur

 
10.000 hemlösa katter finns det i Sverige. Många släpper ut sina katter okastrerade vilket resulterar i flera oönskade kattungar. Andra är riktigt grymma och sätter ut oönskade kattungar i lådor i skogen, eller på andra ställen.
 
 
En del är tanklösa och okunniga och tror att katter klarar sig på egen hand och skaffar mat genom att jaga möss och lämnar sin katt när de flyttar, och en del skaffar katt för att ha några veckor på sommaren och lämnar sedan.
 
 
Det gör att våra katthem är överfulla av både kattungar och stora katter som söker hem. Funderar du på att skaffa ett djur, titta då först på katthemmen. Där finns det många katter som inte vill något hellre än att hitta ett hem där de kan få värme, kärlek och trygghet.
 
 
Mina sex katter som jag har tagit hand om var från början hemlösa. Fem av de har omhändertagits redan som kattungar och var bara några veckor gamla. Den sjätte har haft ett tufft liv utomhus och var den magraste katt jag någonsin har sett när jag tog hand om henne. Hon är så otroligt tacksam för allt hela tiden, och är den bästa katt man kan tänka sig. Varje gång jag klappar henne tittar hon på mig och ger ifrån sig ett nöjt läte. Hon går gäran ut i trädgården en stund, men är först av alla att gå in igen och lägger sig gärna inomhus även om hon har möjlighet att gå ut. Alla sex ger mig så mycket glädje, kärlek och mys. Jag har svårt att tänka mig ett liv utan djur, och har också svårt att förstå alla som medvetet, eller omedvetet bidrar till att djur lider. Om man av olika anledningar inte kan ta hand om ett djur kan man ändå göra en insats för djuren genom att skänka pengar till ett katthem i närheten.

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö

Mina katter hann aldrig bli hemlösa, för deras före detta husse och matte tog ansvaret och satte ut en omplaceringslapp. Så glad att vi hittade varandra. Så jag kan varmt rekommendera att ta hand om en vuxen katt.

2014-11-27 @ 11:35:31
URL: http://crimsonanna.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0