Njut av en härlig dag

Själv har jag redan varit uppe i några timmar, men det är skönt att kunna ligga kvar i sängen lite längre på lördags morgonen. Låta kroppen sakta vakna till liv av sig själv, i sin egen takt och inte för att väckarklockan ringer. Ligg kvar i sängen och sträck på dig så du syresätter kroppen. Tänk på hur en katt sträcker ut sin kropp när den har legat en stund. Först sträcker den ut framkroppen och sen bakkroppen (för att sedan tvätta sig överallt :))
 
 
 
 
På bloggen http://deshommesetdeschatons.tumblr.com/ lägger de ut så häftiga bilder på män och katter. Jag blir fascinerad över hur de hittar bilder där männen och katterna har samma poser.
 
 
 
 
Idag har de lovat sol och fint väder i nästan hela landet. Vad gör ni en sådan fin dag? Själv ska jag bege mig till plantskolan för att köpa jord. Alla grönsaksfrön som stått i små kartonger i köksfönstret har behövt omplanteras i större krukor ett tag nu, men jag har inte haft någon jord. Idag ska jag stå i trädgården och pyssla med det.
 
Jag ska också en sväng till biblioteket och låna någon bra bok som jag kan ligga i solsängen och läsa i helgen tänkte jag.
 
 
Museet i närheten startar också sin 80-talsutställning idag. Tänkte bege mig dit för en liten nostalgitripp tillbaka till tonårstiden :) Museet har också ett café som ligger så fint med uteservering vid en brusande fors. Kvarteren runt omkring är också mycket vackra så där tänker jag mig en promenad, titta på de gamla husen och insupa inspiration.
 
 
Så ser min härliga, lediga, soliga lördag ut. Hur ser din ut?

Kommentarer
Postat av: Anki

Min dag bestod hittills av inspirerande pärlworkshop på landet och nu grill i vänners trädgård. Har hela helgen ledigt! Underbart!

Svar: Visst är det härligt! Låter som en underbar helg - kreativ och social. Precis vad själen behöver :)
None None

2014-05-17 @ 16:36:09
URL: http://www.delamed.se
Postat av: nillashalsaharmoni

Det låter som om du bor nära Mölndal och ska besöka museet där. Sedan ska du nog ta dig en promenad i själva Kvarnbyn? Det gjorde kära maken och jag för några veckor sedan - vackert där!
Min morgon började min en underbar promenad som vi kalla för Å-rundan. Så vackert och stilla nu på morgonen. Nu har vi ätit frukost och sedan blir det lite trädgårdsbestyr kanske.
Må gott!
Gunilla

Svar: Jajamen, visst är det Mölndal :) Och Kvarnbyn är ju så mysigt. Älskar att strosa runt där, titta på de vackra gamla trähusen och deras trädgårdar
None None

2014-05-18 @ 10:15:50
URL: http://nillashalsaharmoni.wordpress.com
Postat av: Anonym

Grattis Ann-Sofi!!!!! Vad jag är glad för din/er skull. Njut och lycka till i nya huset. Kram Eva

Svar: Tack Eva! Jag planerar att tillbringa hela sommaren i huset och ha det skönt :) Men lite längtan till Frankrike finns alltid. Jag får skapa mitt eget Provence på Österlen istället.
None None

2014-05-19 @ 09:19:40
Postat av: Anonym

Du vet väl inte vem jag är förstås, missade att skriva i….. Eva - Smultrongården:)

2014-05-19 @ 09:20:26
Postat av: Lotta

Hej
Saknar dina inlägg!!!!!:)
Hoppas allt är bra.
Lotta

2014-05-25 @ 08:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0