Mera mys....

Jag njuter nu av flera lediga dagar, och sol från en strålande blå himmel, och precis lagom varmt. Idag har vi varit på katthemmet där vi hämtade två av våra katter för snart sex år sedan. Jag ville ta en titt på hur de har hägnat in sin trädgård för att göra likadant runt min trädgård i Skåne så katterna är trygga från både trafik, räven och människor och samtidigt kunna röra sig fritt utomhus.
 
 
Det här katthemmet är så fint tycker jag. De katterna som har kommit dit, och får stanna där resten av sitt liv, har haft tur. En av dem heter dessutom Lucky. De får bo i ett hus, som hon som startade föreningen som driver katthemmet testamenterade till verksamheten, och har en stor trädgård de kan ströva runt i.
 
 
Att driva en sådan verksamhet kostar ju naturligtvis en del pengar. Jag tror de har ett 25-tal katter som av olika anledningar får bo resten av sina liv där, och 15-20 katter som är på genomgång och söker nya hem. En del av finansieringen kommer från deras loppis de har i centrala Göteborg. När jag rensar ut saker hemma skänker jag dem till deras loppis och stödjer därmed deras verksamhet. Det känns bra
 
 
 
Förutom alla katterna finns det två hundar där också, som även dem har blivit räddade.
 
 
 
Den här hunden var hur go som helst. Den andra, som är en golden är också supermysig. Jag har ju haft två goldenhannar själv så hjärtat klappar lite extra för dem :)
 
 
 
Simba är en katt som både dottern och jag hade velat adoptera, men som har sitt hem här och inte är på jakt efter något nytt. Men visst är han fin!
 
 
 
Överallt finns det katter som gör vad som helst för att få en stunds kel. Man kan bara sätta sig någonstans i trädgården och bara klappa, klappa, klappa. Både dottern och jag tycker om att vara där.
 
 
 
Naturen i närheten är så vacker, så när vi var klara på katthemmet stannade vi till vid affären och köpte med oss lite mat för en spontan picknick och gick in i denna fantastiska kohage. Maten smakar så mycket bättre utomhus. Det bästa av två saker som dottern uttryckte det - mat och natur :)
 
 
Det är sådana dagar som jag lägger på minnet. Underbara dagar när vi gör mysiga saker tillsammans. De behöver inte kosta något alls, eller väldigt lite (i detta fall mat, men det hade vi ju ätit hemma också :)), njuta av naturen, ha intressanta samtal om allt möjligt, ingen stress, inga tider att passa utan bara njuta av nuet.
 

Kommentarer
Postat av: Carina S

Underbart,härligt.

2014-05-29 @ 22:46:56
Postat av: Irene

Mysigt! :-)
Tänkte på det Du skrev om gräsklippare... kanske även Din säljare kan lämna kvar deras om de ändå inte behöver den själva?

Svar: Ja den tanken hade jag också ;) Frågade dom om jag kunde köpa en del av trädgårdsgrejerna, men de menade på att de kommer komma ett annat hus någon gång på en annan plats i landet så de tar med sig A L L T. Bra att ha vet du ;)
None None

2014-05-30 @ 10:34:56
URL: http://www.wangborgshem.se
Postat av: Annika

Vilka härliga katter och hund. Verkar vara ett bra ställe de hamnat på. Fick du några ideer gällande inhägnad? Jag skulle själv behöva tips.

Svar: Det är ett riktigt bra katthem och katterna mår så bra där, även de två hundarna de har tagit hand om. Deras stängsel är vanligt nätstängsel, men jag har hittat en bra hemsida med massor av andra tips. Kommer nog ett inlägg om det snart
None None

2014-05-30 @ 17:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0