Vårt, vårt, vårt.... :))

Ja, nu är allt klart med vårt fina, lilla hus i sydöstra Skåne. I lördags var besiktningsmannen där och vi skrev på köpekontraktet.
 
 
Nu vill jag ju att tiden ska gå fort så vi är framme vid sommaren så vi kan få tillträde, samtidigt som jag vill njuta av våren. Jag håller tummarna för att de som bor där idag snabbt får tag på annat boende så vi får tidigare tillträde. Vi kommer åka ner dit utan att ta med oss någonting hemifrån när det gäller möbler och prylar, utan i sommar blir det till att åka runt på loppisar och leta efter saker som känns rätt för detta hus. Men vi kommer ju tillbringa sommaren i Sveriges loppistätaste område så det kommer bara bli roligt :)
 
 
Jag hittade lite fler bilder på vårt hus, tagna i somras så jag får lite känsla av hur det kommer bli med lite grönska runt.
 
 
 
 
Till höger är gamla brygghuset. Där finns idag tvättstugan, förråd bakom den ena dörren och verkstad med litet loft bakom den andra. Här tänker jag inreda och göra en gäststuga, som även kan hyras ut.
 
 
Den nybyggda trädgårdsboden och bakom de höga barrträden är parkeringen
 
 
Fina odlingar och i bakgrunden klädsträcket där jag kan hänga mina nytvättade kläder, eller kanske hängmattan ska få vara där :)
 
 
 
 
 
Och så här fina är omgivningarna. Som av en lyckträff såg jag igår att en liten bit längre bort på vägen finns det ett ridcenter :) Lyckos mig, vilken sommar jag ska ha!

Kommentarer
Postat av: Ekenäsliv

Åååå ååååå ååååå vilken pärla ni hittat där!!!
O Österlen är ju bara fantastiskt vackert:)
Trädgården är som en dröm verkligen!
O så mysigt inne.
Vilken härlig sommar ni kommer få där:))))
Tack oxå för dina fina ord om mig o min blogg!
Ha de fint!
Kram Anna

Svar: Tack Anna! Ja, jag ser fram emot en underbar sommar med allt jag gillar, och fixa både ute och inne
None None

2014-03-24 @ 16:46:28
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Anonym

Hur säger man ...grattis till er och grattis till oss följare av din blogg idyllbloggen .Tanken att pussla med loppis fynd kittlar. Men ett litet råd på vägen ...sängar ta stora varuhuset madrass loppisar är inte kul bara franska järnsängstomar fast det vet nog kloka du .Min kryp soffa lärde mig detta råd .m

Svar: Ja, vi kommer köpa mycket saker på loppis men inte sängarna, eller isåfall bara sängstommar, men madrasser vill jag ha nya
None None

2014-03-24 @ 16:51:00
Postat av: Helena

Så härligt det ser ut, Stort grattis och lycka till!
Helena.

2014-03-24 @ 18:09:13
URL: http://hesan-hesan.blogspot.com
Postat av: Madde

Wow men stort grattis! Det ser ju helt underbart ut, vilken resa ni är på väg mot :)

2014-03-24 @ 20:13:29
URL: http://www.cochise.se
Postat av: nillashalsaharmoni

Ja, det ser verkligen underbart ut! Tänk att din dröm blev verklighet!
Underbart!
Gunilla

2014-03-24 @ 21:43:01
URL: http://nillashalsaharmoni.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0