Tankar energi

Ibland händer det så mycket i det verkliga livet att livet i datorn får stå tillbaka. Denna veckan har jag använt till att tanka energi på alla möjliga sätt.
 
 
För det första har solen äntligen visat sig, vilket jag antar att den har gjort på många platser i landet. Och efter den solfattigaste vintern på många, många år anar jag att det är fler än jag som fullkomligt slängt sig ut för att njuta av solens värmande strålar. Värmande för både kropp och själ.
 
 
 
Trädgårdsmöblerna plockades fram från sin presenning, skurades av och ställdes på plats.
 
 
 
 
Sen snabbt iväg till blomsteraffären och inhandla diverse vårblommor. Oj vad de solgula blommorna lyser upp.
 
 
 
 
 
Fortfarande lite kyligt om rumpan så fårskinnsfällarna fick åka ut på vädring, och många fikastunder i solen har det blivit denna veckan. Trädgården har städats och gamla vissna perenner har jag klippt ner, trötta höstljung och andra höstblommor har kastats.
 
 
Ystra katter har också njutit av solen
 
 
 
 
 
Dotterns katt Kiwi.
 
 
 
Denna veckan har jag också påbörjat två kurser. Den ena handlar om att odla sina egna grönsaker och oj vad sugen jag nu är på att såga ner en del av häcken, flytta om lite i min lilla trädgård och göra plats för några pallkragar och kanske också ett litet väggväxthus. Till nästa gång har jag fått en läxa att skissa upp min trädgård och göra en planering. Så roligt.
 
 
Den andra kursen handlar om att skaffa sig ett rikare liv, på alla sät,t genom att skapa mer pengar, mer tid och mer energi. Jag har redan kommit en bra bit på väg, och gick denna kursen för fyra år sedan. Men ett av mina mål då är att bli kursledare för kursen så nu går jag den igen för att se hur den har utvecklats. Där har jag också fått en del spännande läxor.
 
 
Jag har också anmält mig till ytterligare en kurs, men den börjar först om en vecka. Då ska jag lära mig mer om vegetarisk matlagning.
 
 
En annan sak som ger mig energi är att umgås med människor, både nya bekantskaper och de jag känner väl och älskar. Denna veckan har också varit en väldigt social vecka.
 
 
Som kronan på verket denna veckan kommer dottern och jag köra ner till Skåne för att titta på det lilla huset jag visade er förra veckan. Håll tummarna för att det är ett hus vi tycker om och att det blir vårt :) Jag kan se oss där göra oss hemmastadda till påsk, då vi är lediga sex dagar i sträck. Fixa iordning, gå på loppisar för att leta möbler och prylar, åka på konstrunda, promenera längs havet, ta med picknick, sitta i trädgården och njuta av det skånska landskapet  - ja njuta av det skånska livet, som för mig är sinnebilden av livsnjutning.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Låter som en fantastisk vecka med allt av det bästa!Vad heter kursen om att skaffa sej ett rikare liv?Jätteintressant.Finns den i Göteborgstrakten eller som ekurs??
Lycka till med huset! Lotta

Svar: kursen hittar du på www.balansekonomi.se. Jättebra och inspirerande kurs. Den går i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Nästa gång i Gbg är i september.
None None

2014-03-16 @ 09:25:49
Postat av: Monica

Låter som en riktigt härlig vecka. Lycka till med huset, verkar passa er perfekt 😊

2014-03-16 @ 12:32:22
Postat av: nillashalsaharmoni

Låter verkligen som en innehållsrik vecka och så spännande med huset! Hur det än blir med huset, så hoppas jag att vädret håller i sig när ni är i Skåne. Lycka till!
Hälsningar, Gunilla

2014-03-16 @ 16:25:24
URL: http://nillashalsaharmoni.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0