Inspirerande blogg

Jag blir så glad när jag ser att det är fler och fler som känner att vi konsumerar alldeles för mycket i västvärlden, och som vill göra drastiska förändringar när det gäller sina egna shoppingvanor. Men också ändra sätt att tänka kring prylar. Vi behöver inte så mycket saker som vi omger oss med.
 
 
Kläder är något som vi är många, kanske särskilt kvinnor, som ser som en hobby, ett nöje. För många har det stora helgnöjet blivit att springa runt i olika klädbutiker i köpcentret och med vana ögon snabbt scanna av, leta, leta, leta efter vad som fångar uppmärksamheten just denna dag. Vad är fint? Vad vill jag ha? Istället för att titta igenom sin garderob hemma och se om det finns något behov. Saknas något jag faktiskt behöver och sedan bara titta efter det. För mig handlade det om att jag behövde ett par nya lätta sommarskor. Hittade ett par jättefina i bra kvalitet på loppis för 80 kr :) Lagom summa att spendera tyckte jag.
 
 
Jag hittade en blogg som bara handlar om detta där vi får följa Anki på hennes resa mot att bli mindre shoppingbenägen och att bygga upp sin garderob från ett annat håll än tidigare. Ni hittar hennes blogg här ”Klädgalen, på väg mot en garderob i harmoni
 
 
 
När man behöver något nytt är loppis eller Tradera väldigt bra inköpsställen. Här har dottern en fantastiskt fin klänning från 50-talet i vitt med ett övertyg i vit spets. Trendig, men samtidigt klassisk i en helt annan kvalitet än ett nytillverkat plagg. Kvalitet håller länge!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anki Palm

Men tack Ann-Sofie! Vad glad jag blir att du skriver om min blogg! Ja, vi är nog en och annan som överkonsumerar kläder. Och vi kan behöva all hjälp vi kan få för ekonomins, miljöns och den personliga stilens skull.. Att starta en blogg och skriva om det är det bästa jag kunnat göra. Tack för tips om Tradera! Ha en skön midsommar! Anki

2014-06-17 @ 13:51:29
URL: http://www.xn--kldgalen-1za.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0