Lantliv

Åh vad jag njuter av mitt stilla, lugna lantliv. Här går dagarna sin gilla gång. Oftast är vi hemma på förmiddagarna, äter lunch hemma och sticker sen iväg på någon utflykt. Det finns ju så otroligt mycket att göra här på Österlen.
 
 
Igår var jag dock hemma hela dagen, vilket var väldigt skönt. Pysslade i trädgården hela dagen. Eller pyssla låter ju som något lugnt och stilla. Jag krattade, sopade, bar tunga stenar och klippte ur både träd och buskar. Så idag har jag träningsvärk lite överallt :)
 
 
En liten stund satt jag stille i solstolen med ett glas kall rabarbersaft och läste några sidor.
 
 
 
Min odling ser ni i kurkorna bakom. Jag har inte velat plantera dom i odlingsbäddarna än för det är så mycket sniglar här. Måste förklara krig först :) 
 
 
Och gräva om lådorna och blanda ner lite kompost och gödsel. Kompost har jag massor men gödsel måste jag åka till handelsträdgården och köpa.
 
 
Tomater, squash och chili i krukorna. Men sen kunde vi inte låta bli att köpa några plantor jordgubbar och grönkål och så lite olika salladssorter. Ska bli spännande att se om de klarar sig från sniglarna. Vi satte upp grovt sandpapper högst upp på lådorna. Här ser ni också en del av inhägnaden jag har gjort så att inte katterna springer bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0