En bra kvinna.....

...reder sig själv :)
 
 
Det är en sådan tiltlfredsställelse att kunna fixa saker själv. Mitt självförtroende ökar när jag märker att jag kan klara saker på egen hand. Även sådant som är tungt och besvärligt.
 
 
Mitt på min tomt stod en stor gammal en. Risig och ful, och på bästa solstället på morgonen och kvällen. Den där ska ner tänkte jag direkt. Det är ett jättejobb sa någon till mig när jag visade. Äh, det kan väl inte vara så svårt tänkte jag, åkte till ÖoB i närheten och köpte den billigaste sågen. Och sen sågade jag, och sågade, och sågade. Det var en gammal en med många tjocka, höga stammar.
 
 
Men skam den som ger sig :)
 
 
 
 
Och nu ser det ut så här. En del grenar var så tunga att jag fick ta i ordentligt för att kunna släpa bort dem. Nu ligger det en stor hög med tjocka stammar på min parkering, som jag ska ta hand om.
 
 
Men tomten blev både ljusare och mer öppen nu när ljuset kan flöda bättre. När jag ändå är i farten med sågen sågade jag ner en del små träd längs med tomtgränsen för att få en bättre utsikt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad duktig du är! Skönt när den kom ner gissar jag!

Svar: Ja väldigt skönt. Och ljust :)
None None

2014-07-22 @ 17:36:04
Postat av: Anonym

Jag känner precis som du, man blir så glad när man klara det där som man vid första anblick känner är övermäktigt. Jag har idag bytt gummilist på vår tvättmaskin, även det kändes svårt, men när det väl var gjort så kändes det bra, och nu läcker inte vår tvättmaskin mer.

Svar: Visst är det härligt. Man växer lite för varje gång man klarar saker man först trodde var omöjligt. Tänk vad vi kan mycket :) Och skönt att ha en tvättmaskin som inte läcker!!
None None

2014-07-22 @ 18:58:10
Postat av: Anki

Wow! Ser nästan bilden framför mig hur du kämpade. Tur att en luktar så gott! Ska du ge bort stammarna till någon som täljer i eneträ kanske?

Svar: Hej! Ett svar långt om länge :) Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra med alla en än. Än så länge ligger den i en skräphög brevid min stora parkeringsplats i änden av tomten. Kanske elda upp? Kanske slänga? Kanske göra något med den?
None None

2014-07-23 @ 08:51:26
URL: http://www.xn--kldgalen-1za.se
Postat av: Irene

Håller definitivt med, man växer när man "kan själv" :-)

2014-07-28 @ 12:20:05
URL: http://wangborgshem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0