Mellandagslunk (sunk?)

Oj vad alla dessa mellandagar har lunkat på i ett makligt tempo. Dottern och jag har haft sjutton lediga dagar, och med grått och trist väder ute har vi de senaste dagarna bara masat oss fram här hemma. Surfat, bloggat, tittat på film, spelat spel, läst, bakat - ja allmänt innemys.
 
 
 
Här i soffan, den nya vi köpte i slutet av sommaren (gamla soffbordet passar inte alls till nya soffan då det är alldeles för stort, så nu är jag på jakt efter ett mindre och ljusare bord), har vi myst tillsammans med våra katter. De älskar också fårskinnsplädarna och ullfiltarna :) Igår gick jag hela dagen i myskläder och var knappt utanför dörren på hela dagen. Skönt.
 
 
Även alla andra levanda varelser i mitt hem slappar :)
 
 
 
Två på ullfilten i soffan....
 
 
 
Hushållets enda av manligt kön sover gott i fåtöljen. Snarkar gör han också...
 
 
 
Dotterns katt sjunker ner i det sköna, långhåriga fårskinnet....
 
 
 
Medan hennes mamma ligger och balanserar på soffans ryggstöd...
 
 
 
Och till sist, och nästan minst, ligger charmtrollet Saga och sover i min obäddade säng. Så ser det ut en helt vanlig dag hemma hos oss :)
 
 
Men nu är det dags att börja växla upp lite då hela långa julledigheten är över. Mellandagslunken, och mellandagssunken, är över, både för mig och mitt hem. Så nu är det dags att fräscha upp överallt.
 
 
Vid den här tiden på året brukar jag få så stark lust att städa, röja och rensa överallt. Släppa in ljuset. Men hittills har december och januari mer varit höst än vinter, så jag har fortfarande en stark känsla av att vilja boa in mig med plädar och ljus. Jag längtar efter vinter, med mer kyla och snö som lättar upp alla nyanser av grått som lägger sig som en tung filt över hela tillvaron just nu.
 
 
Ett första steg till att lätta upp lite blir iallafall att städa, röja lite, köpa lite nya gröna växter (50 % både på Blomsterlandet och Plantagen så här i januari) och lite vårlökar.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0