Det vänder....

Har ni märkt att det börjar vända nu? Mörkret. Igår morse tänkte jag att det kändes ganska ljust när jag åkte till jobbet. Sen tänkte jag att det är säkert för att snön äntligen kommit, kylan och därmed också klarare så vi slapp den stora gråa filten som har svept in Göteborg, och hela södra Sverige i ett mörkt grådis i en månad nu.
 
 
Men idag var det verkligen ljust när jag åkte hem från jobbet! För första gången registrerade jag att jag inte åkt hem i mörker.
 
 
Nu är ljuset på gång igen....och därmed en känsla av att våren inte är så avlägsen ändå :)

Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

Jag gillar de mörka kvällarna :)
Och jag längtar att efter att vända ansiktet mot solen.
Kram fr Dalsland

Svar: Precis så är det ju vid denna tiden på året. Samtidigt som vi njuter av mörkret på kvällarna då det är mysigt att tända ljus och kura inne, så längtar vi efter solen och ljuset och sköna utedagar. Men just nu njuter jag av att det iallafall inte känns som natt när jag åker hem från jobbet :) Att dagen är lite, lite längre innan den mörka kvällen tar vid
None None

2014-01-22 @ 11:10:20
URL: http://litenbruksort.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0