Att vara medmänniska

Något som både imponerar på mig, och som inspirerar mig är människor som går från tanke till handling, som inte bara tänker att "man borde göra något" - utan som faktiskt också gör något. Något som gör skillnad för någon annan.. Igår såg jag ett inslag på TV om två tjejer som startat Soul Sisters där de samlar in pengar genom både gåvor från andra och genom att hålla olika event. Pengarna går sedan till att hjälpa en kvinna i kris någonstans.
 
 
Detta läste jag idag på Facebook, skrivet av en kvinna som heter Jenni Trash, och blev väldigt berörd.
 
 
Godhet och omtanke kan komma i olika storlekar och former, därför vill jag dela med mej av denna upplevelse. Det här är min dotter, två dagar innan julafton. Vi var på stan när hon noterade att det var så många hemlösa som såg ut att frysa ...och hon undrade om dom inte hade någonstans att ta vägen. Vi samtalade om detta och till slut frågade hon om det inte fanns något VI kunde göra för dom. "Självklart", svarade jag så vi handlade mat och hon gjorde små matpaket med smörgåsar, julmust, frukt, pepparkakor och godis. Även värmeljus och tändstickor fick följa med i paketen. Sen gick vi tillsammans dagen före julafton och hon delade ut dessa med ett litet handgjort julkort som hon själv tillverkat "från någon som bryr sig om dig". Vi gjorde även mindre 'hygienpaket', innehållande ex tvål, rakhyvel, intimservetter, deodorant mm. Lönen hon fick för sitt arbete är helt fantastisk! Stora tack, samtal, kramar, pussar och t.o.m. ett par tårar. Jag, som mamma, känner enorm stolthet och tacksamhet!Visa mer
 
 
Vi kan alla göra skillnad. Även små saker kan bli stora saker. Något som inte är så stort för dig, kan vara det som verkligen gör skillnad för någon annan. Vad kan du göra? Vem kan du göra skillnad för idag?
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Underbart!Man blir varm i hjärtat.Vilka fina ungdomar(och mammor)det finns.
Känns som generationen efter oss 70-talister tänkar o gör så mycket fint.Hoppfullt inför framtiden!

Svar: Visst blir man glad när man läser och hör om unga människor som engagerar sig, och gör skillnad
None None

2014-01-02 @ 22:31:47
Postat av: Josefin

Jag och min dotter brukar köpa en banan till mannen som säljer faktum när vi är och handlar. Han brukar bli jätteglad.

Svar: Ofta är det så lite som behövs för att glädja någon annan :)
None None

2014-01-02 @ 22:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0