Äntligen snö!

Igår kväll började det snöa i Göteborg och när jag vaknade på morgonen var hela gården inbäddad i ett tjockt lager nysnö. Äntligen har vi också vinter :) Jag har avundsjukt tittat på bilder på bloggar längre norrut, där grenarna är tyngda av snö och sen tittat ut på det tunna snölager vi hade här. Där grässtrån stack upp här och där. Snö, men ingen riktig vinter.
 
 
Nu har vi också vinter. Jag älskar när det kommit så mycket snö att det ligger tjockt på grenar, bord och kvarglömda prylar ute. Speciellt på morgonen när snön fortfarande ligger helt orörd. Som ett tjockt bomullstäcke. Snön bäddar in världen i ett mjukt hölje som dämpar alla ljud. Världen känns lite mjukare och lite snällare. Den barnsliga glädjen över snön bubblar upp inom mig och jag kan inte låta bli att sparka lite på pudersnön så den yr när jag kommer ut.
 
 
För första gången i år får jag använda den nyinköpta borsten för att sopa fram min lilla bil. Och jag njuter av varje ögonblick. Här i södra Sverige vet vi aldrig hur länge vi får fortsätta att ha den här mjuka, vita snön.  Nästa vecka kan den vara bort igen, så jag njuter.
 
 

Kommentarer
Postat av: Agneta

Du skrev så många bra inlägg under helgen som var med och påverkade mig i mycket. Läs gärna mitt inlägg idag då jag skriver om hur saker liksom kommer till oss när de behövs. Du och din blogg var med och bidrog till detta.
Kram Agneta

Svar: Vilket härligt inlägg du skrivit Agneta, och vad roligt att jag har varit en del i dina tankar om dig själv och hur du vill leva ditt liv. Det ska bli väldigt spännande att se vad det är för beslut du har fattat :) Och visst är det så att saker kommer till oss när vi mest behöver det. Och när vi mest behöver det så ser vi det också. Det kan ha funnits där tidigare, men då har det inte varit det vi har behövt och då har vi inte heller sett det. Lycka till med dina förändringar!
None None

2014-01-29 @ 22:04:27
URL: http://getasvind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0