Surr, surr, surr.....

Oj, vad det surrar i mitt huvud. Ända sedan jobbet började igen efter julledigheten har mina tankar gått runt, runt, runt. Det surrar hela tiden.
 
 
Varför det kan man ju då undra? Jo, det är en stor omorganisation på gång där jag jobbar vilket innebär att hela den avdelningen där jag arbetar läggs ner. I oktober fick vi veta det. Vi fick också då veta att ingen ska bli arbetslös, men de arbeten vi har idag kommer inte finnas kvar. Alla ska bli erbjudna andra tjänster, men nu är vi framme i februari och ingen har fått mer information än så. Varje vecka när jag kommer till jobbet är det ytterligare någon av mina kollegor som har sagt upp sig för att börja ett nytt jobb. Någon annanstans.
 
 
Hela denna processen påverkar mig naturligtvis. Utmanar mig. Får mig att fundera massor. Vad vill jag? Vill jag vara kvar i den organisationen där jag är idag? Vilka arbetsuppgifter vill jag ha isåfall? Kommer det finnas en möjlighet för mig att få intressanta arbetsuppgifter i den nya organisationen? Ska jag göra något annat? Ska jag söka ett annat jobb? Vad vill jag göra isåfall? Finns det några jobb inom de områden jag är intresserad av? Ska jag flytta till en annan stad och göra något helt annat?
 
 
Ska jag köpa en bed & breakfast i Skåne? Eller flytta ut på landet, dra ner på mina utgifter ännu mer och arbeta mindre? Ska jag satsa mer på mitt egna företag? Hur skulle det bli då? Skulle jag få tillräckligt mycket pengar att försörja mig på då?
 
 
Ja, det surrar. Alla dessa tankar, funderingar, oro, frustration är också stressfaktorer och jag känner att jag blivit mer känslig för stress. Igår kände jag mig helt yr. Orkade inte ta in något. Orkade inte läsa något. Orkade inte med ljud så TV-tittande blev ett störningsmoment. Jag undrar om mina katter kände det på sig för en katt som inte velat ligga i knä på väldit, väldigt länge låg nästan hela kvällen i mitt knä. Gick bort en stund för att sedan komma tillbaka igen. När hon lämnat efter flera timmar kom en annan och tog hennes plats. Det innebar att jag inte kunde göra något annat än ligga i soffan med en spinnande katt i knät, vilket var precis vad jag behövde.
 
 
Men idag när jag vaknar är tankarna tillbaka. Hur ska jag göra? Är det dags för mig att ta nästa steg i mitt liv, till något helt annat?

Kommentarer
Postat av: Nilla

Jobbigt det där när det surrar runt jag hoppas du finner klarhet snart. Evevntet kanske ger dig en kick?:) Jag måste ha in anmälningarna idag med namn och vilket paket. Krusenberg begär in det och även betalningarna bör komma så snart som möjligt. Ha en fin fredag
kram Pernilla [email protected]

2014-02-07 @ 10:07:55
URL: http://lifessilverliningandi.blogspot.com
Postat av: nillashalsaharmoni

Hej!
Åh, vad jag känner igen mig i det du beskriver! Vad svårt det är att ta de stora stegen...mycket att ta hänsyn till! Men samtidigt...det är en utmaning och vad du än väljer så går det alltid att välja om!
Önskar dig all lycka till!
Gunilla

2014-02-07 @ 20:38:50
URL: http://nillashalsaharmoni.wordpress.com
Postat av: Lotta

Se dej om efter annat arbete i område med huspriser som funkar för er!
Roar mej ofta med att knappa in "mina siffror" på Hemnets specialsök.Sök olika jobb.Se om du får dem och bestäm dej sedan!Detta kanske är en "spark i baken"till att förverkliga dina hus-på-landet-drömmar!Spännande fortsättning följer!Men jag vet det är jättejobbigt....Lycka till

2014-02-07 @ 20:53:44
Postat av: Hanna Waldemarson

O så svårt. Våga göra vad du längtar efter. Du har ju länge längtat efter hus o enklare liv. Go for it! Nu har du chansen.

Svar: Ja hade det bara handlat om mig hade jag gjort det. Kollat vart mina pengar hade räckt och så flyttat dit. Men jag har en dotter som bor varannan vecka hos mig och går på högstadiet. Hon är inte beredd att flytta vart som helst, och jag kan inte tänka mig att bo utan henne....så det är inga enkla beslut
None None

2014-02-08 @ 12:20:24
Postat av: Irene

Du skall flytta till ett enkelt, billigt åretruntboende utanför en mindre stad där det råder brist på psykologer, med enskilt läge där katterna o. Dina blivande höns kan gå fritt, där Du har ett litet gårdshus som Du kan använda till Bed & Breakfast o. där Du ser hästhage från farstubron..
Och förresten, jag råkar veta av ett sånt ställe ;-)

Svar: Ja, precis vad jag ska göra :) Vad kan det vara för ställe du råkar veta då ;))
None None

2014-02-12 @ 10:11:37
URL: http://wangborgshem.se/blogger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0