Attraktionslagen

 
Återigen har jag fått "bevis" på att attraktionslagen fungerar. Det innebär att det vi fokuserar på attraherar vi också. Vi kan på så sätt skapa vår egen framtid. Så istället för att tänka på det du inte vill ha, fokusera dina tankar och din energi på det du vill ha istället.
 
 
I juni förra året var jag och några kolleger på studiebesök i Malmö. Där hade en grupp psykologer arbetat med att utveckla arbetslag i en stadsdel är i två års tid, men nu var projektet slut och några av psykologerna skulle börja på en nystartad utvecklingsenhet i Malmö Stad.
 
 
Så skulle jag vilja jobba sa jag då. Det är precis sådana arbetsuppgifter jag skulle vilja ha. Kom hit till oss i Malmö sa de då, men det kände jag mig inte redo för. Jag har ju en tonårsdotter som går i skolan här, och trivs väldigt bra med det.
 
 
I höstas, i oktober, fick vi veta att kommunen där jag jobbar ska genomgå en stor omorganisation. Det skulle skapas en ny verksamhet, Utveckling, och den enheten där jag jobbar skulle upphöra. Vad alla medarbetare på den enheten skulle jobba med senare var inte klart än. Det skulle bli tal om att placeras på olika ställen, men ingen visste var eller hur. Idag fick vi besked. Och jag har blivit placerad på utvecklingsenheten med att arbeta med kompetensutveckling och med grupp- och organisationsutveckling. Precis det jag ville. Precis det jag satt och önskade i juni förra året, när ingen överhuvudtaget hade en tanke på att det skulle bli en omorganisation hos oss.
 
 
Ibland blir det precis som man vill. Men jag kallar det inte för en slump, utan att vi genom att kasta ut våra önskningar i universum och fokuserar på det vi vill ha, skapar förutsättningarna för att den energin sätts igång. Väldigt ofta får jag bekräftat, både i smått och i stort, att det verkligen fungerar.
 
 
Testa! Du har inget att förlora. Vad vill du? Vad drömmer du om? Vad skulle du vilja dra till dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0