Vinterhem

Här kommer en liten bildkavalkad på mitt Skånehus där jag tillbringat första advent och gjort det lite julfint. Jag ville också ta bilder från samma vinklar som de tagna av mäklaren.Roligt att se hur annorlunda huset ser ut nu :)
 
 
 
Vardagsummet har både gjorts fysiskt varmare med en stor ullmatta på golvet och yllefiltar i soffan. Jag har också använt varma färger som ger en psykologisk värme. Forksning har visat att vi upplever ett rum som flera grader varmare när det är inrett i varma färger.
 
 
 
I kaminen eldar jag flitigt, och i hörnet har en liten TV hamnat. Den har inbyggd DVD så vi kan titta på filmer.
 
 
 
Min säng står fortfarande kvar i vardagsrummet och fungerar även som en soffa till
 
 
 
Matrummet innan adventspyntning
 
 
 
Och rummet efter pyntning.
 
 
 
Köket, helt ostylat :)
 
 
 
I fönstren hänger två stjärnor jag fyndade på loppis för 20 kr. Även adventsstaken är ett loppisfynd för samma peng.
 
 
 
Sovrummet på övervåningen
 
 
 
 
 
 
Här skulle min säng vara men nu är det istället en gästsäng här
 
 
 
Här ser ni skillnaden mellan vita väggar och de träfärgade som var när vi flyttade in. Färgen tog slut så fortsättning med målning blir under julledigheten.
 
 
 
 
 
 
Utsikten från fönstret på bilden ovanför. På kvällarna drar jag ibland fram fåtöljen och bara sitter och tittar på den vackra stjärnhimlen utanör
 
 
 
Jag älskar kvällarna i huset, då jag tänder ljus och eldar i kaminen
 
 
 
Och även om jag länge tänkte att jag inte skulle ha någon TV gillar jag ändå att krypa upp i soffan och titta på vissa TV-program, tex gillade jag årets upplag av Så mycket bättre och på torsdag börjar Jul med Ernst

Kommentarer
Postat av: Anna/notonmusic

Vad mysigt du har i ditt fina hus! Riktigt jul-hus :-)

2014-12-06 @ 11:31:20
URL: http://www.notonmusic.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0