TV-tips :)

Det är inte många TV-program jag tycker håller speciellt hög kvalitet. Jag försöker dra ner på TV-tittandet, men kan ändå ibland slentrianmässigt hamna i soffan på kvällen och titta på om det finns något i utbudet som åtminstone lite grann kan locka mig. Speciellt i slutet av kvällen när jag börjar känna mig lite trött och bara vill slappna av en stund, inte orkar läsa något, inte har någon lust att fara omkring och göra saker då fastnar jag lätt framför något TV-program, eller surfar på datorn. Jag vet ju att det inte är så bra att göra det sista timmen innan sängdags. Ändå gör jag det emellanåt.
 
 
Men det finns några TV-program som jag både lär mig saker av och som ger en varm och mysig känsla. Trädgårdsmåndag på SVT är ett sådant program. Säsongsstart var igår kväll. Jag gillar tipsen om både trädgård och mat som är i programmet.
 
 
Det är också roligt att se Pernilla Månsson, som programledare. Vi gick på samma högstadie- och gymnasieskola i Örebro för en herrans massa år sedan. Jag tycker hon är superduktigt som programledare. Varm, charmig och går igenom rutan på ett positivt sätt. Så roligt att se en människa som har hittat sin plats i livet. Som verkar trivas med precis det hon gör. Jag gillade ju också hennes vinterprogram, Husdrömmar, där de renoverade och byggde hus. Jag älskar också hennes krönikor i Drömhem & Trädgård.
 
De andra två programledarna, kocken Tareq Taylor som står för matlagningen och trädgårdsmästaren John Taylor har också en mycket sympatisk utstrålning tycker jag.
 
 
 
Om du missade programmet, men vill se det finns det på SVT Play http://www.svtplay.se/video/1949114/del-1-av-12

Kommentarer
Postat av: nillashalsaharmoni

Hej!
Håller med dig! Tycker mycket om Pernilla och de program som du nämner! Vackra bilder, härlig inspiration på olika sätt!
Kram, Gunilla

2014-04-09 @ 08:52:18
URL: http://nillashalsaharmoni.wordpress.com
Postat av: emma

Vad kul att du är från Örebro! Det är jag med och bor kvar! Nu kommer det bli ännu roligare att läsa din blogg ;)

Svar: Vad roligt att ha Örebroare här :) Mina föräldrar bor kvar så jag åker upp ett par gånger per år. Då brukar det alltid bli ett besök på Smultrongården
None None

2014-04-10 @ 20:17:04
Postat av: emma

Hej!

Min favorit är Tant Grön i Vintrosa (utanför Örebro.) Det är ett härligt ställe! Rekommenderas varmt! Handelsträdgård med café , kläder, smycken m m och en massa fina blommor o växter! Och fåren betar i hagen bredvid!:)

Svar: Tack för tipset. Det ska jag testa nästa gång jag är i Örebro :))
None None

2014-04-15 @ 12:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0