Perspektiv

I helgen var dottern och jag på en föreläsning som väckte mycket tankar och känslor. Janina Nilsson, 87 år, polsk katolik berättade om sitt liv när hon som 15-åring blev tagen från sin familj av tyska soldater och skickad till Tyskland för att arbeta, men som efter ett rymningsförsök hamnade i koncentrationsläger.
 
 
 
När man hör sådana berättelser, och vilka grymheter människor har fått utstå är det viktigt att tänka till, få perspektiv på saker och ting. Det här är en berättelse som berör. Det som gav mig en stor tankeställare var att Janina var ungefär i min dotters ålder när hennes helvete började. Det fick mig även att känna stor tacksamhet över mitt liv.
 
Här kan ni läsa mer http://www.dagen.se/vardag/janina-nilsson-overlevde-forintelsen/
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0