En aktiv livsstil

I somras kände jag att jag skulle vilja ha en mer aktiv livsstil. Jag kände att jag skulle vilja vara en sådan som sa "jag tycker om att springa". Vi kan faktiskt välja själva vilken berättelse vi vill ska beskriva oss. Även om det ibland känns som om livet springer på i 190, och vi följer strömmen och gör som alla andra gör. Men vi har faktiskt ett val. Vi kan välja, både hur vi vill leva vårt liv, och vilken person vi vill vara.
 
 
Förändring sker dock inte på en gång, utan är en process som sätts igång. Ibland kan förändringen ta andra vägar än vad vi först tänkte, och dit vi trodde att vi ville. Jag har ändrat min berättelse om mig själv, då jag inser att löpning inte är min grej. Jag tycker det är tråkigt och monotont, samtidigt som det gör ont i mina höfter och knän. Vad jag däremot vill ha var en mer aktiv livsstil. En livsstil där jag rör på mig mer. Så jag köpte ett nytt träningskort på gymet och har återupptagit min yoga. Det viktiga är att hitta saker som man själv tycker är roligt. Varför tvinga sig själv till att göra något man inte gillar, när man kan få samma effekt och samma resultat genom att göra något som man faktiskt tycker är roligt, och tycker om.
 
 
Så min aktiva livsstil innebär för mig ridning och yoga, just nu iallafall. Det är vad jag hinner med, utan att pressa in för mycket i min almanacka, och samtidigt något som jag tycker om att göra. För mig är det också viktigt att "hinna med" att bara vara, att ta det lugnt, att inte ha varje kväll och varje helg inbokad, utan att göra det jag för stunden har lust till, och har behov av, även om det är som i lördags att ligga på soffan och koppla av en stor del av dagen (varvat med lite tvätt och städ). Men igår svängde pendeln åt andra hållet och jag började med att rida 90 minuter följt av yoga 90 minuter. Båda dessa aktiviteter passar ihop, och för mig skapar de balans.
 
 
En favoritposition, plogen, som faktiskt är väldigt avkopplande :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0