Attraktionslagen i vardagen

Använder ni attraktionslagen? Har ni märkt isåfall hur det hela tiden i små vardagliga händelser faktiskt fungerar :)
 
Det som vi tänker på, dvs dit vi koncentrerar vår energi, är ofta också precis vad som händer. Fokuserar du din energi på positiva eller negativa saker? Tänker du på sådant du vill ska hända, sådant du vill ha mer av i ditt liv - eller tänker du mer på sådant du inte vill ha och oroar dig för att sådant du inte vill ska hända?
 
Oavsett hur du gör är det de sakerna du tänker på som du drar till dig! Så istället för att tänka "åh jag hoppas att detta inte händer"... tänk istället på vad det är du vill ska hända.
 
När man börjar praktisera attraktionslagen och blir mer medveten om hur mycket våra tankar styr händelserna i våra liv kan man se hur verkningsfullt det faktiskt är.
 
I förra veckan hade jag en upplevelse där det blev väldigt tydligt för mig. Jag var på ett yogapass med en instruktör jag bara tränat för en gång tidigare. Jag tyckte att passet var ganska lugnt, vilket var skönt, men jag saknade vissa moment, precis som jag gjort veckan tidigare med samma instruktör. Jag tänkte att jag vill utmana mig själv lite mer än vad som gjordes i passet och tänkte på ett par positioner jag absolut ville göra, och bestämde mig för att göra dem själv när passet var slut. Då gör instruktören position efter position, som var precis de jag önskade! Det var som om hon kunde läsa mina tankar. Vid avslappningen kände jag också att jag saknade vissa moment, som tidigare instruktörer gjort ibland, men absolut inte alla, och hon hade inte gjort det veckan innan, men precis när jag tänker tanken på vad jag önskade, kände jag hennes händer på mina axlar och gjorde precis det jag tänkt och önskade :)
 
Om du inte redan använder attraktionslagen för att skapa det du vill ha av livet - testa!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Är så glad att jag hittat din fina blogg.
Innehåller det mesta jag är intresserad av bla psykologi och inredning.
Hoppas att många fler hittar den med!Lotta

2013-10-05 @ 08:47:44
Postat av: Lena sågerås

Ja visst funkar det:-)
Själv började jag för 4 år sedan tänka mej ett nytt jobb.
Jobbet skulle vara nära mej,bra betalt, 75%. trevliga arbetskompisar.
Vad hände..,
Jo efter ett tag ringde det från en trevlig tandvårdsklinik 8 km från mej. De undrade om jag ville börja hos dem!
Jobbet var 75% och en klinik där alla anställda är delägare. Vilket är väldigt ovanligt i tandvården.
Men det innebär att alla är väldigt engagerade för att vår klinik ska vara trevlig o gå bra.
Så nu kör jag min elcykel till ett jättetrevligt jobb som jag dessutom är delägare i! Så visst funkar det:-)

2013-10-05 @ 09:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0