Vårkänslor

De allra första känslorna av vår i luften har börjat komma denna veckan ;))
 
 
Igår, på min lediga dag, hade jag avbokat ridningen. Det stod hoppning på schemat och jag tycker det är roligare med dressyr, och vill hellre lägga mina pengar på det jag tycker är allra roligast. Jag har äntligen kommit över min rädsla för att hoppa, vilket jag är glad för, och kan nu göra ett riktigt val, och inte ett val baserat på rädsla.
 
 
Så istället åkte jag upp en sväng på stan för att göra lite ärenden. I Göteborg har man vid årsskiftet installerat vägtullar runt hela centrala stan, och i samband med det fick vi erbjudande om tvåveckors gratis pröva-på med lokaltrafiken, så jag ställde bilen hemma och tog bussen in till stan. Helt plötsligt inser jag att ljuset har ändrats den senaste veckorna och med några plusgrader i luften och solen som gassade började vårkänslorna spridas i kroppen.
 
 
 
I morse blev jag också medveten om att det är ljusare på morgonen. Jag åker inte längre till jobbet i beckmörker, utan under mina tjugo minuters bilresa börjar det ljusna. Likaså på eftermiddagen så är det ljust när jag åker från jobbet.
 
 
Åh, vad jag älskar dessa små tecken på att vi är på väg mot den fantastiskt energifyllda våren :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0