Trender i tiden

Åh vad roligt det var igår när jag slog upp vår lokala gratistidning och läser om inredningstrender för 2013. Ni som läser min blogg känner igen många av dessa tankar:
 
 
* Lugn. Rensa ut allt plotter. Sälj, ge bort eller återvinn. Göm inte saker i garaget eller på vinden. Ett rent hem ger ett rent sinne (ja, det stämmer!!). Fyll hemmet med det du behöver och det du älskar. Släng allt annat!
 
 
* Balans. Inredningstrenderna går mot att skapa ett lugn av naturliga toner som tex brunt, beige, grått, ljusgrönt, lavendel, smutsiga pasteller. Kombinera de naturfärgerna med naturliga material som ull, linne, teak och borstat stål.
 
 
Man skriver också om att vi blir mer och mer engagerade i miljö- och hållbarhetsfrågor och därmed köper vi färre prylar. Vi lägger dock mer tid och pengar på det vi faktiskt köper. Vi vill ha kvalitet, med längre hållbarhet. Second hand och återvunna möbler är hett och vi tar även bättre hand om de saker vi redan har.
 
 
 
Idag var jag på ett möte där de berättade att de fått överta gardiner, och att de var ju inte det nyaste nya men passade bra med de svårmatchade färgerna i rummet. Ni är ju supertrendiga sa jag då :) Det är trendigt med hållbarhet, återvinning och att återanvända saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0