Effekter av att rensa

Häromdagen kom det en kommentar som jag vill lyfta upp här, då jag vet att inte alla läser kommentarer. Det är från en tjej som för ett antal månader sedan skrev en kommentar om att vilja göra förändringar, men att ha en känsla av att sitta fast, att inte ha några möjligheter till förändring och att vilja byta till ett annat arbete, men känna att det inte går. (Ja, självklart kommer jag ihåg dig, din fråga och mitt svar :))
 
 
Att få läsa om vilka förändringar som skett i ditt liv sedan den gången är oerhört glädjande!
 
 
Hej!
För en tid sen så svarade du på en kommentar som jag skrev på ett av dina inlägg, du kommer säkert inte ihåg. Men i alla fall så kämpade jag med att rensa hemma och mådde väldigt dåligt pga av mitt jobb.

Jag har fortsatt och rensat och sökte även hjälp och blev sjukskriven. Sen jag sökte hjälp så har det hänt flera bra saker och jag mår mycket bättre. Ett "mirakel" har hänt på jobbet som gör att jag mår mycket bättre. Jag har börjat jobba igen på deltid tillsvidare. Nu är det helt plötsligt som en massa bra och positiva saker händer mig! Så har det inte varit på flera år för mig. Undrar om det inte är så att rensningen jag håller på med och att jag tog steget att söka hjälp är det som har förändrat mitt liv en hel del? I alla fall så fortsätter jag att rensa och hoppas att det händer mer saker som jag drömmer om! Kan knappt fatta att det händer bra saker för mig nu!

 
Om du som läser också känner att du sitter fast, att det är omöjligt att förändra din situation finns det flera vägar att gå. En sak att börja med är faktiskt att rensa i din närmiljö, dvs ditt hem. Med för mycket saker som binder energi blir det svårare för förändringar och ny energi att komma in i livet. Börja rensandet där du känner att de största hindren är, alternativt framför ytterdörrren och i hallen. Det är här ny energi, och nya möjligheter kommer in. Sedan kan du utifrån de olika baguaområden förstärka de områden i livet du vill ha förändring inom.
 
 
Utöver dessa saker kanske du behöver söka hjälp av någon professionell, kanske bli sjukskriven en period innan du går in i väggen för att få tid att reflektera över nya möjligheter och låta kroppen, hjärnan och själen återhämta sig. Kanske du sitter fast i ett arbete där du vantrivs och har svårt att se några andra möjligheter, då kan du få hjälp av Arbetsförmedlingen och en jobbcoach att tänka i nya banor och hitta nya vägar. Kanske du behöver prata med en psykolog för att hitta mönster i ditt liv och lösa knutar för att lättare hitta nya vägar, nya beteenden och nya lösningar.
 
 
Ibland fastnar man i känslor av hopplöshet och tror man har utforskat alla vägar som går, utan att hitta någon lösning. Då kan det behövas hjälp att tänka nytt. Vi har oerhört lätt att fastna i samma tankebanor om och om igen. Tänk bara när man letar efter något som har "försvunnit" hur man om och om igen går tillbaka till samma ställe och letar, och letar igen - utan att hitta något. Så kommer en ny person i rummet och föreslår något helt nytt ställe att leta på :) Samma sak är det i livet också. Vi behöver andra människor omkring oss för att hjälpa oss att tänka nya tankar!
 
 
Att rensa i röran och röra om i energierna, skapa ny energi och nya möjligheter är oerhört kraftfulla insatser. Jag är övertygad om att det kommer fortsätta gå bra för dig, och att saker som du drömmer om kommer gå i uppfyllelse. Förstärk det du vill ha genom att tex använda symboler, bilder, föremål.
 
 
Lycka till!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Du skriver så bra och intressant! Mia :-)

2013-02-12 @ 06:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0