Påfyllning av energi

Igår kväll efter jobbet träffade jag en väninna jag inte träffat på några månader. Vi bestämde oss för att gå till ett ställe i Kungsbacka som heter Tullen, och ligger på det nyligen iordninggjorda torget.
 
 
 
Ett väldigt mysigt ställe i fransk bistrostil, lagom avkopplat och bekvämt. Där såg vi till vår förtjusning att de serverade klassisk afternoon tea just på måndagar, så för det facila priset av 69 kr var fick vi varsin tekanna, två olika sorters scones med smör, cream cheese, marmelad, brie, vanlig ost, minimuffins, två kakor och fudge - allt av hög kvalitet och väldigt,  väldigt gott.
 
 
Att ta sig tid en stund efter jobbet, sitta ner i en skön clubfåtölj, äta gott (och en del socker som jag inte äter så mycket av numera :)) och prata med en härlig vän om allt mellan himmel och jord gav mig så mycket energi, så när jag väl var hemma flera timmar senare än vanligt kände jag mig fylld av energi.
 
 
Jag tycker mycket om att vara själv, gå hemma och pyssla men det behövs även påfyllning av energi utifrån och det finns inget bättre än bra vänner. Relationer är det viktigaste enligt all forskning kring lycka och välbefinnande. Jag kan bara instämma :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0