Smart garderob

Jag har tiidgare skrivit om Project 33, vilket innebär att i tre månader limitera sin garderob till 33 saker. Jag är fascinerad över hur pass bra garderobskapslar en del får till på sina 33 olika saker. Jag har försökt att minska antalet plagg och accessoarer i min garderob, men jag är inte nere på 33 saker än :)
 
Bor man i Sverige där vi har fyra olika årstider, så blir det naturligtvis olika garderobskapslar för de olika årstiderna, då behoven ändras. Denna sommar har jag mest bott i mina jeansshorts och ett linne, alternativt en tunn klänning då det varit så varmt. Men nästa dag kan det vara 12 grader och regn, fast det är sommar, så det behövs en del olika plagg. Ett bra tips då är att tänka i olika lager - tex linne, tunika, kofta.
 
 
På bloggen projectminify.com hittade jag den här fina sommargarderoben, där hon har blandat basplagg i neutrala färger med några färgstarka inslag, där allt passar ihop vilket ökar möjligheten till att variera. Egentligen behöver vi inte fler kläder än så här per säsong!! Några underdelar (och där är det olika om man gillar byxor, jeans, shorts eller kjolar), några toppar (som bör vara dubbelt så många som underdelarna då de tvättas oftare), några koftor för att kunna använda lager-på-lagerprincipen, något eller ett par olika ytterplagg, skor, några favoritaccessoarer. That´s it! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0