Handarbete

Den senaste boken jag läste klart var denna, som jag hittade på biblioteket
 
 
 
Den handlar om en ensamstående mamma, Georgia som driver garnaffären Walker & Dotter på Mahanttans West Side. Där samlas en brokig samling kvinnor varje fredagkväll för att sticka tillsammans. Detta är en varm roman som handlar om vänskap, och hur människor ibland kan överraska än på ett sätt som man inte räknat med.
 
 
Själv blev jag oerhört sugen på att börja sticka när jag läste boken. Min farmor brukade alltid ha en stickning på gång, och jag tyckte det var roligt att sticka när jag var yngre. Jag ser framför mig hur jag ska skapa fantastiskt fina kreationer; en fin tröja, en varm poncho, kanske ett par raggsockor - istället för att köpa. Jag får se om jag slår till med det i höst :)
 
 
Brukar ni handarbeta och skapa något med egna händer?

Kommentarer
Postat av: Carola

Hej!
Har läst boken du skriver om och tyckte mycket om den.
Jag älskar att handarbeta! Just nu stickar jag, det är verkligen
rogivande om inte mönstret är för krångligt. Kan verkligen rekommendera det.
Carola

2013-08-07 @ 09:09:13
Postat av: Per-Gunnar

Jag gillar att arbeta med händerna stundtals. Allt från att mecka med bilen till att greja lite med repkonst. Den stressiga typen i mig kan tycka att det är att kasta bort lite tid, men visst finna jag det behagligt. Allt som är lite kreativt är ofta rätt kul. Men också lätt att lägga lite väl mycket tid på ”onödiga” sysslor.
Att skriva är också lite av ett handarbete som ofta involverar tanken lite mer.

2013-08-07 @ 10:02:13
URL: http://levafri.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0