Tack och förlåt

Tänk vad dessa små ord har för betydelse i vårt dagliga liv och ivåra kontakter med andra människor.


Jag hjälper gärna människor som står mig nära med allt möjligt. Jag tycker det är roligt om jag kan göra skillnad eller underlätta för någon annan. Jag väntar mig inget tillbaka mer än det lilla ordet tack.


Likaså om någon gjort mig illa, eller har sårat mig behövs det inte mer än ordet förlåt för att jag ska lägga det bakom mig.


Varför är då dessa små ord så svåra att säga ibland?


Kommentarer
Postat av: Carina S

Båda orden symboliserar något som måste komma från hjärtat för att kännas ärliga och trovärdiga.Ett förlåt eller tack som bara kastas ut förlorar sin kraft om de inte är uppriktiga.Tack tycker jag personligen är lättare att säga än förlåt och jag tror att det beror på att i ordet förlåt ligger en skuldkänsla medans ordet tack i regel hör ihop med glädje.Du tackar för saker,komplimanger mm.När du skall förlåta någon måste du släppa taget om vad som är rätt eller fel utifrån ditt egna perspektiv.Ett förlåt kräver också att du får förståelse för den andra personens agerande,vilket kan vara mycket svårt ibland.Tack för din mycket intressanta blogg ;-)

2013-04-16 @ 07:55:29
Postat av: Irene

Väldigt sant :-)

Tack för att Du ger utan att vilja ha något tillbaka, och förlåt för att jag postade boken så sent ;-) men Du bör ha den i lådan idag! :-)

2013-04-16 @ 09:43:21
URL: http://fengshuiblogg.blogspot.se
Postat av: Irene

Väldigt sant :-)

Tack för att Du ger utan att vilja ha något tillbaka, och förlåt för att jag postade boken så sent ;-) men Du bör ha den i lådan idag! :-)

Svar: Den kom redan igår :) Tack så mycket!
None None

2013-04-16 @ 09:43:37
URL: http://fengshuiblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0