Lugn i sinnet

Jag känner mig numera väldigt lugn i sinnet, vilket bloggen ibland blir lidande för då jag inte längre känner ett omedelbart behov av att skriva varje dag. När jag startade min blogg hade jag så mycket saker jag kände att jag ville, och hade behov av, att skriva så jag kunde lätt skriva sju inlägg på en dag.
 
 
Men i takt med att jag valt ett enklare liv, och rensat bort massa onödigt hemma, i min kalender och bland mina åtaganden har jag fått ett helt annat lugn. Oj då, har det gått en vecka sedan jag hade igång datorn kan jag konstatera :))
 
 
På min ridlektion förra veckan konstaterade även min ridlärare att min ridning utvecklats. Jag har ett helt annat lugn och en annan trygghet än tidigare, vilket gjort att ridningen blivit väldigt mycket bättre.
 
 
I början av året bestämde jag mig även för att ha köpstopp på allt utom det jag bedömer som nödvändigt, och hur har det gått nu när vi är inne på årets fjärde månad? Jo, ganska bra måste jag säga :))
 
 
I januari månad spenderade jag 1.600 kr på olika inköp. I det ingår klädinköp till dottern på drygt 700 kr som gjordes innan beslut om köpstopp. Övriga inköp den  månaden handlade om present till en vän som fyllde år, ett par gröna växter till hemmet, nytt lysrör till badrummet och en ny mascara. Inget av detta kändes onödigt :))
 
 
I februari månad minskade inköpen mer. Då spenderade jag 426 kr på olika inköp och de fördelade sig på ett par nya ridbyxor då de gamla gått hål på, dressyrspö och hästgodis, present till dottern som fyllde år och inget förutom detta. Jag är nöjd med denna månad.
 
 
I sammanräkningen för mars månad upptäckte jag att jag endast gjort ett enda inköp på hela månaden, och det var ett par nya vinterridbyxor som jag hittade på 70% rea, och då de andra var betydligt tunnare bestämde jag mig för att ha ett par tunna på vår/sommar och ett på tjockare höst/vinter.
 
 
För min del känns det oerhört befriande att inte shoppa - kanske även det har påverkat mitt lugn i rätt riktning ;))

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va duktig du är med att ha köpstopp! Du har verkligen lyckats bra.
Jag har inte köpstopp men tänker verkligen till innan jag köper kläder och annat. Tyvärr har jag köpt alldeles för mycket tidningar och sedan varit stressad över att inte hinna läsa dem. Dumt när jag vet att böcker ger mig så mycket mera.
Även jag försöker att hitta lugnet. Har mediterat regelbundet nu i drygt 2 månader och det har gett mig och ger mig så mycket.
Har inte kommit lika långt som du med rensandet med åtagande och aktiviter men de tankarna finns med mig.
Ha en bra helg!
Kram Carola

2013-04-06 @ 16:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0