Besvärlig kund?

Häromdagen tog jag med mig min dammsugare till affären där jag köpt den för slangen hade gått sönder.


På dammsugaren står det 5 års garanti. Vad bra tänkte jag för det är inte så länge sen jag köpte den.


Garantin gäller inte tillbehör sa de i affären utan bara själva dammsugaren. Det argumentet köpte inte jag för jag köper väl inte en dammsugare utan slang. Vi argumenterade lite fram och tillbaka och de tyckte att tillbehör måste jag köpa separat.


Men jag gav mig inte så till slut fick jag en ny slang. Gratis! Men varför är det bara när man står på sig som man får rätt??


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dammsugarslagen är väl inte tillbehör! Dummaste jag hört! Tillbehör av väl något extra som man köper utöver själva dammsugaren. Går det ens att köpa en dammsugare utan slang?

Ingår inte slangen i garantin så får de väl avtala extra om det vid själva köpet av dammsugaren.

Nu fick ju du en ny slang, men det är verkligen dålig reklam för affären. Hade du fått en ny slag från början blir du ju nöjd. Riktigt lika nöjd blir i alla fall inte jag som kund om jag måste strida för min rätt, även om jag på slutet får rätt.

Nej, verkligen tråkigt att behöva bråka!

Svar: Ja, det var precis min argumentation. Jag köper väl inte en dammsugare utan slang i affären. De jämförde det med en mobiltelefon där laddaren räknas som tillbehör.Visst blev jag nöjd att jag fick rätt till slut, och slapp att betala för en ny slang, men jag hade varit ännu mer nöjd om jag sluppit argumentera ett tag först. Dålig service tycker jag! Nu när jag inte shoppar så mycket har jag nog blivit en besvärligare kund än innan (även om jag alltid har kunnat stå på mig). När jag väljer att lägga mina pengar på en produkt vill jag också känna att jag får valuta för mina pengar :)
None None

2013-04-24 @ 17:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0