Vardagslyx

Imorgon har jag bokat bord på den lokala restaurangskolan, och så här ser menyn ut för morgondagen
 
 

Förrätter
Skummad jordärtskockssoppa med ristat bacon
Laxtartar på kavring med pepparotscrème

Varmrätter 
Gratinerad fiskfilé med pommes duchesse
Helstekt biffrad med Madeirasky
Fläskrullader med gräddsås

Desserter
Vaniljcheesecake i glas med kanel och rödvinskokta päron
Chokladmousse

Trerätters meny    95 kr

 

Att äta gott är viktigt tycker jag, att njuta med alla sinnen. Någon gång i månaden bokar jag bord och tar en långlunch för att njuta av en riktigt god trerättersmiddag till ett superpris. I gengäld går jag i stort sett aldrig ut på restaurang kvällstid. Detta är min gastronomiska njutning :) Efteråt ska jag åka till ett hotell vid havet, promenera oavsett väder för att sedan bada i deras varma utomhuspool. Kanske det slinker ner någon fika också ;))


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Det låter alldeles underbart!
Ha det så bra imorgon!

2012-10-16 @ 17:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0