Min garderob & sambandscentral

 
Något jag är väldigt glad över i min lägenhet är min klädkammare, eller walk in closet som det benämns numera :) Den är liten, bara två kvadratmeter men ett utrymme som fyller en stor funktion för mig. Om jag flyttar till ett annat boende när jag hittar något jag verkligen gillar vill jag ha ett sådant utrymme.
 
 
 
I klädkammaren får jag plats med hängande kläder, fyra vägghyllor, en byrå, en hylla och ett litet skåp.
 
 
 
Även katterna trivs här inne och hoppar gärna upp och lägger sig på hyllorna ;)
 
 
 
 
Direkt till höger har jag alla mina kläder. På de mörka hängarna hänger mina ytterkläder för höst och vinter och bakom dem hänger de kläder jag har kvar efter mina utrensningar. Där kommer ytterligare några plagg sorteras bort ganska snart. I byrån förvarar jag mina jeans, linnen, t-shirts, strumpbyxor och leggings, handdukar, sportkläder, badkläder, fleecebyxor och jacka, ullsockor och ett fåtal dukar.
 
 
 
 
På hyllan ovanför har jag mina ullkoftor och den översta hyllan är helt tom, förutom en och annan katt som tycker om att gömma sig där.
 
 
 
 
I skåpet finns mina myskläder samt ridkläder. I klädkammaren finns det också plats för strykbräda, strykjärn och syskrin.
 
 
 
Till vänster från dörren sett har jag en gammal bokhylla, som blev tom efter mina utrensningar av böcker, men som jag hittade ett nytt användningsområde för. Den rymmer numera mina höst- och vinterstövlar, inklusive gummistövlar och ridstövlar.
 
 
 
Det finns också plats för mina accesoarer. Ovanför skorna hänger de sjalarna jag använder, och på krokar brevid halsband. På byrån har jag en korg med skärp, vantar, mössa.
 
 
Min lilla klädkammare på två kvadratmeter rymmer alla mina kläder, tillbehör plus en del saker som tillhör klädvård.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia :-)

Välordnat och snyggt!

2012-10-15 @ 22:18:20
Postat av: Yve

Sådan härlig ordning försöker jag också få i min klädkammare. Rensar o rensar.

Förresten vilken bok skulle du föreslå för någon att läsa om Feng shui - om man som min man inte är speciellt intressared - men kanske kan bli :)
Kram

Svar: Förlåt att svaret kommer sent, men jag tycker att Birgitta Tryberg har skrivit ett par böcker om Feng Shui på svenska som är lätta att ta till sig, och även Agneta Winbergs böcker är ju klassiska
None None

2012-10-16 @ 13:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0