Enkel lyx

I helgen har vi haft riktigt ruggigt höstväder i Göteborg, men det går bra att njuta av det också ;) Igår åkte vi iväg till biblioteket och laddade upp med varsin hög med böcker och tillbringade resten av dagen med att läsa. Då tycker jag bara att det är mysigt att höra regnet som smattrar mot rutan.
 
 
Idag var jag uppe tidigt för att bege mig till klubbmästerskap i dressyr på ridskolan. En sak kan man snabbt konstatera, hästmänniskor tar inte sovmorgon :) Kl nio gick första start och då har de redan varit igång ett bra tag med att göra iordning hästen och värma upp. I år kände jag mig inte helt redo att ställa upp, utan var bara vanlig publik, men jag har gjort teoriprovet man måste göra för att få tävla, så nästa år är mitt mål att vara med på klubbens lokala tävling.
 
 
Full av enerig kom jag hem och har gått som en tornade här hemma; städat, tvättat sängkläder och passade även på att tvätta sofföverdragen, fixa mat och när allt var klart var det så skönt att sjunka ner i den rena, fräscha soffan och njuta av dotterns bakverk. Hon har bakat semlor i helgen, helt off-season, men gud vad goda de var.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0