Fördelar

I helgen när jag städade min lägenhet gick jag och funderade på vilka fördelar jag har idag jämfört med tidigare, då jag numera har valt en annan inriktning på livet, och vill leva mitt liv enklare.
 
 
* Med färre saker går städningen mycket smidigare ;)
 
 
* Med färre saker omkring mig får min hjärna möjlighet att vila mer. Med många saker omkring sig blir det också många saker för hjärnan att ta in och även om vi inte är medvetna om allt påverkas vår hjärna av det. I fredags gick jag in på shoppingcentret för att köpa frimärken och skicka ett paket. Jag var inte där inne länge men jag var helt trött i hjärnan när jag kom ut. Allt runt omkring pockar på uppmärksamhet, och när det är stor konkurrens höjs "volymen" för att höras, eller synas.
 
 
* Med färre saker kan jag verkligen urskilja de saker jag har, och uppskatta dem!! Med mycket saker försvinner även de man tycker om bland den allmänna röran, och även det som skulle vara en prydnad blir bara mer röra
 
 
* Med färre saker, färre intryck som ger hjärnan möjlighet att vila, och återhämta sig, får jag en större möjlighet att kunna lyssna på mina egna tankar, blir mer medveten om mina egna önskningar och behov, vem jag är och vad jag vill
 
 
* Med färre saker får jag mer utrymme, både fysiskt och psykiskt
 
 
* Med färre saker behöver jag inte fundera så mycket på att sköta mina saker. Det går fort, och det jag tycker om vill jag ta hand om så det håller länge
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0