Dagens tänkvärda

minimalism quotes - simplicity quotes
 
Så sant. Igår fyllde jag år och samtidigt var det Fars Dag. Jag tycker om tanken med att uppmärksamma sin far, eller sin mor på Mors Dag, men jag tycker inte om allt det kommersiella runt omkring. Min dotter gav sin pappa en bukett av blommor som han gillar, liljor som doftar gott hemma.
 
 
Jag är glad att jag inte får massa prylar när jag fyller år (ingen vågar väl köpa något till mig längre ;)) för jag har det mesta jag behöver, och vill ha. Visst finns det några saker som står på min "önskelista" - en jacka att ha till stallet och som jag kan rida i vintertid (som inte är vit som min nuvarande och som går ner över rumpan), en ny soffa då den gamla håller på att gå sönder - men det är nog allt jag kan komma på som är materiella saker. Sen funkar alltid presentkort på spa med massage, bio- eller teaterbiljetter ;) då jag gillar sådana saker. Upplevelser ger så mycket mervärde än vad saker gör!
 
 
Min dotter bakade en gudomligt god citronmarängpaj som vi åt istället för födelsedagstårta, och att hon ägnade flera timmar åt att stå i köket och fixa gjorde mig gladare än något hon hade köpt i en affär (även om jag fick present också)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0