Vilken dag!

Vilken dag jag hade igår. Den började bra hemma, men ändrades snabbt. Något försenad begav jag mig mot jobbet och efter jag kört en bit på motorvägen såg jag i backspegeln en bil med blåljus och en polis, som följde efter mig och vinkade in mig till parkeringen.


Där fick jag veta att det sedan 1998 är lag på att man måste blinka när man byter körfält, även om det inte finns några andra bilar i närheten, att påfarten till motorvägen har blivit sänkt hastighet vilket jag inte uppmärksammat, att mina halvljus på bilen slutat att fungera. Som grädde på moset ville han se mitt körkort och jag ska plocka fram det bara för att upptäcka att plånboken låg kvar hemma i en annan väska, då jag handlade dagen innan och inte ville släpa med mig den stora jobbväskan.


Efter en timme där på parkeringen, och en hel del i böter, fick jag, nu mycket försenad fortsätta mot jobbet. Där blev inte dagen heller särskilt bra.


Men, på kvällen var jag hembjuden till en vän som precis kommit hem från Aten där hon varit på konferens om ridterapi. Hon hade gjort iordning så fint för oss tjejer och vi började med en timmes yoga och meditation, för att sedan fortsätta med att se bilder från Aten samtidigt som vi drack lite vin och åt ost och kex.


Så den dagen som gick snett redan tidigt, fick en bra avslutning och i natt har jag sovit så gott att jag var uppe långt innan klockan ringde. Jag har ju nästan glömt bort mina böter också ;))



Kommentarer
Postat av: Irene

Åh, det är lite av en mardröm det där med att man blir stoppad och inte har med sig något körkort :-(



Men å andra sidan är det ju bara i vår egen hjärna som det blir hemskt, går ju som sagt att ändra sinnnestämningen till det bättre :-)

2012-05-11 @ 10:17:22
URL: http://fengshuiblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Men snälla du! Stackare:( vilken otur. Förstår att du uppskattade kvällen desto mer!

Marie

2012-05-11 @ 10:38:09
Postat av: jeanette sandelin

stoppad utan körkort ger väl inga böter??? de kan bara kolla i datorn ju.

2012-05-11 @ 19:51:52
URL: http://jeanettish.blogspot.com
Postat av: Balansilivet

Jo, man måste alltid ha körkort med sig. Kostar 700 kr i böter om man inte har det med sig även om de kan identifiera ändå :(

2012-05-12 @ 17:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0