Till min mamma!

Idag är det Mors Dag! En del tycker det är ett kommersiellt jippo, och det kan det vara med allt som affärerna marknadsför som Mors Dags-presenter, men jag tycker det är en fin dag att uppmärksamma alla mammor där ute.


Till min mamma skickar jag en virtuell ros, och hoppas du får en bra dag!





När min dotter vaknar ska vi äta frukost, en härlig söndagsfrukost med nybakade scones med rabarbermarmelad som jag köpte på trädgårdsdagarna på Liseberg och till det varsin hallonsmoothie. Sen ska jag packa korgen med några goda smörgåsar, mango och vattenmelon för sen blir det en heldag på stranden för oss med något att läsa och så brukar vi plocka med oss något spel, någon strandaktivitet typ strandtennis. Sen blir det middag på någon restaurang nära stranden innan vi styr kosan hemåt igen.


Igår köpte vi sele och koppel till katterna och började med mamma katt, Celine, vilket gick hur bra som helst. Efter en promenad runt i området med henne skulle vi ta nästa katt, Maxie, men hon blev så rädd direkt när hon kom utanför ytterdörren, vände och krafsade på dörren och ville tillbaka in igen, så vi fick avbryta det projektet. Men en av våra katter tycker om att gå i koppel så hon fick en liten promenad nu på morgonen också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0