Härliga landet

Här kommer fler bilder från det mysiga stället jag var på under Valborgshelgen, Karlsbergs Gård. Och det var några som frågade om kursen jag tänker hålla där. Jag kommer boka en helg ganska snart och så kommer jag lägga upp här på bloggen information om både kursinnehåll, kostnad och hur man anmäler sig :)


En bit bort ligger även ett ställe med islandshästar där man kan rida på tur i skogen och längs med havet. Om intresse finns kommer det även finnas möjlighet för ett par timmars uteritt.


 

Här håller Anneli, som äger gården, på att plantera och anlägga en fin trädgård runt huset där hon driver bed & breakfast.

 

Gemensamt allrum och i det stora huset finns det fyra sovrum med två bäddar i varje, allt inrett i lantlig stil.

 




Här sov jag gott :))


 

Och när jag låg ner i sängen hade jag den här vackra utsikten precis framför mig. Avkopplande.

 

 

Mysigt lantkök.

 

 

I en av byggnaderna precis utanför finns det en gammal bakugn från 1800-talet, där det bakas bröd eller stenugnsbakad pizza :)

 

 

 

Och här i badtunnan låg vi i flera timmar, drack vin och tittade på stjärnorna.

 

 

 

 

 

Att komma bort från stan, bullret, trafiken, alla människor och ut på landet och istället se gröna ängar, skogar, djur som betar i hagarna är som balsam för själen. Här blir jag lugn och går ner i varv.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0