Eld

De olika årstiderna har olika energier och den årstiden vi går in i nu tillhör eldelementet.

Våren när allt vaknar till liv igen och naturen sjuder av växtkraft tillhör träelementet. Sommaren med stark sol tillhör eldens årstid. Själv njuter jag av denna årstid. Min personlighet har en ganska bra balans mellan de olika elementen men med ett visst överslag av eldelementet. Jag lever upp när solen skiner, precis som många andra. Jag blir fylld av energi samtidigt som det inbjuder till en mer avslappnad livsstil.

Men alla känner inte på samma sätt inför all den energi sommaren, solen och elden för med sig.

Om man ser till Feng Shui och hur de olika elementen relaterar till varann behöver man lägga till jordelementet för att minska eldens energier då jorden tonar ner elden. Vill man ta till mer drastiska åtgärder kan man ta till mer av vattenelementet då vatten släcker elden.

Vattenelementet finns i riktigt vatten naturligtvis men även i färger som svart och blått. Just den blå färgen känner vi ofta en dragning till på sommaren , tänk blåvita textilier och blåvitt porslin. Närhet till vatten kan kännas svalkande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0