Vilken härlig morgon!

Jag har börjat rida i en ny ridgrupp, så förutom min vanliga ridgrupp på tisdagkvällar rider jag på onsdag morgon också. Igår hade vi ingen ridning så det var så härligt att komma upp i tid idag och vara i stallet tidigt. När vi rider på morgonen står hästarna och äter sitt morgonhö när vi kommer.


Morgonljuden i stallet är härliga ljud för örat. Vi gör iordning hästarna i lugn och ro, samtidigt som det småpratas lite. Idag sken solen på morgonen (vilket den inte gör nu för nu blåser det och regnar) så vi red ute idag. Lite småkyligt först, men samtidigt som hästarna joggas igång gör jag det också, så jackan åkte snart av.


En härlig sak till med att rida så tidigt är att det är många timmar tills nästa ridgrupp så vi får själva välja vilken häst vi vill ha, så jag valde naturligtvis min favorit Brasse.


Efter avslutat ridpass gjorde vi iordning hästarna igen och släppte sen ut dem i hagarna. Efter ridningen är det "obligatorisk" fika för de som kan. En härlig samling individer som samlas kring ett gemensamt intresse, och det är ett sammanhang som jag har saknat. Här finns det de som precis som jag arbetar deltid och är lediga på onsdagar, de som är pensionärer, de som arbetar natt och de som är egenföretagare och själva kan styra sin arbetstid. Livskvalitet för mig!


Det kostar en del pengar att rida så för att ha råd med det har jag sett över mina andra utgifter, ändrat om lån, abonnemang och andra saker för att dra ner på kostnaderna. Men, den största skillnaden som gör att jag har råd att ägna mig åt detta är att jag numera inte shoppar något. Allt jag tar in i hemmet funderar jag en extra gång på om jag behöver. Däremot tycker jag om att lägga pengar på att fika ute ibland :) Dottern och jag har hittat ett nytt favoritställe, nämligen ett annat stall där de har ett större café och med bara supergott hembakat fika. Vår favorit är morotskakan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0