Senast lästa bok

Både dottern och jag gillar Sophie Kinsellas böcker, och har alla i Shopaholicserien hemma plus de andra hon har skrivit. När jag såg att Irene läst denna bok av Kinsella, som jag inte hört talas om innan erbjöd hon mig att skicka den till mig mot portot. Det nappade jag naturligtvis direkt på, och förra veckan damp den ner i brevlådan. Supersnabbt. Så när jag satt i schäslongen i fredags kväll med en nyopererad katt med tratt som bara ville ligga nära, nära och spinna så fick boken göra mig sällskap.




Dubbelbokat handlar om två familjer som behöver komma bort från sitt liv i England ett tag, och ovetandes om varandra får de låna ett hus i Spanien. De ser fram emot att få en vecka i lugn och ro, och kanske komma varandra lite närmare. Men det blir en hel del förvecklingar då det visar sig att båda familjerna  är inbokade samma vecka, och det visar sig att de har flera beröringspunkter än man kan ana.


En lättsam och lättläst bok, fast dottern blev lite besviken att hon inte heter Sophie Kinsella egentligen, utan det är en psedonym. Hennes riktiga namna är Madeleine Wickham, och hon har gett ut böcker i det namnet tidigare.

Kommentarer
Postat av: Irene

Oj, redan läst ut den? :-)



Skrattade när jag såg att Du också säger "tratt" om kragen till katten... alltid när jag frågat om sådana ( till ngn hund ) hos veterinären eller zoohandeln så har de sagt "-Jaha, Du menar krage?" :-)

2012-03-06 @ 17:25:14
URL: http://fengshuiblogg.blogspot.com
Postat av: ZtorZillen

Verkar som om dessa är väldigt poppis just nu, sett flera bloggerskor som skriver om hennes böcker..kanske dags att läsa ngn..? ;)

2012-03-06 @ 18:28:55
URL: http://ztorzillen.blogg.se/
Postat av: CrimsonAnna

Jag förstår dottern, lite som när jag upptäckte att sångerskan i TV med eldrött hår och jättegröna ögon hade linser;)



När min hund (numera insomnad) hade krage kallade jag den "fåntratten" Det sade ganska bra vad hon tyckte

2012-03-07 @ 09:09:52
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Irene: Ja, jag läser snabbt ut en bok, helst på en kväll men ibland tar det två ;) Jag tycker inte om när det drar ut för länge när det gäller romaner. Däremot faktaböcker brukar ta längre tid att läsa klart för då flyter det inte på lika bra. Jag är nog lite nyfiken av mig, så jag tänker "bara ett kapitel till" och sen läser jag ändå tills jag är så trött så jag inte orkar längre ;) Så nu blir det dotterns tur att läsa boken.



Ztorsillen: Ja, Sophie Kinsellas böcker är charmiga, roliga och lättlästa så jag förstår att de är populära :))



CrimsonAnna: Vi kallar vår lilla Kiwi för "trattkantarellen" just nu, och nu verkar det vara dags för nästa katt att åka till veterinären för kastrering så snart har vi en trattkantarell till ;)

2012-03-07 @ 09:19:05
Postat av: Irene

Jaha, det fattades väl bara det - kallade också vovven för trattkantarell :-)

2012-03-07 @ 15:13:27
URL: http://fengshuiblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0