Omställning

Jag tycker det känns i kroppen hela veckan efter omställningen till sommartid. Jag brukar alltid vakna innan klockan ringer på morgnarna. Kroppen är inställd på att gå upp vid en viss tid, och även helger brukar jag vakna samma tid. Jag somnar i stort sett vid samma tid varje kväll också, även då jag försöker vara vaken längre och kanske ligger i sängen och läser en bok jag vill fortsätta med, men vid en viss tid börjar ögonlocken bli tunga och det är sovdags.


Men första veckan efter tidsomställningen är det som att kroppen är helt desorienterad. Kvällarna försvinner utan att jag hinner blinka. Klockan har ofta hunnit bli åtta på kvällen innan jag kommit hem från jobbet, matat katter, tömt kattlådor, fixat middag till oss, plockat undan. Det är skön att det blivit ljusare längre på kvällarna men mina kvällar har i det närmaste försvunnit denna vecka.


Är det fler än jag som påverkas av tidsomställningen, även om det bara rör sig om en timmes skillnad???

Kommentarer
Postat av: Anita

Har också svårt med omställningen vintertid-sommartid, tar ett par veckor för kroppen att komma in i nya rutiner, känner mig trött och håglös, brukar gå ner i vikt. Tycker vi kunde gå över till sommartid (eller vintertid) året runt, bara man slapp byta.

2012-03-30 @ 19:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0