Ego ;)

Detta blir ett väldigt egoinlägg ;) Jag vet att det är många släkt och vänner som läser min blogg och som jag inte träffar så ofta, och när jag tittade igenom datorn hittade jag flera bilder av mig som dottern tagit när vi varit iväg på olika saker. Så här tänkte jag bjuda på lite bilder på mig själv, och så kan ni se min klädstil också ;)


Min vinterjacka från Odd Molly som jag använder varje dag vintertid, när det är kallt. Under har jag ett reafynd från Odd Molly som jag gillar, men tyvärr fanns det brister i kvaliteten på den jag köpte först som sprack i en söm, men jag fick bytt till en ny och den har hållt bra. Den röda koftan har jag köpt i en billig affär, men jag har sett likadana på olika ställen, till väldigt skiftande priser. Stövlarna jag har på fötterna är ett par varma, gosiga från Vagabond, men de är lite stora på mig så de ska nu säljas. Om någon av er är intresserad och har stl 38-39 hör gärna av er :)

Fotar gör vi en kall vinterdag vid Hovås havsbad.

 

Mindre kalla dagar har jag gärna min marinblå ulljacka från Odd Molly eller en vit ullkappa från H&M, beroende på vad som passar bäst till det jag har på mig. Här har jag en Lovely Knit i ull från OM, som jag använder ofta, ofta vintertid då den värmer så gott. Under det har jag en vit tunika från Lindex till ett par mörka stretchjeans från Kapp-Ahl. Min klädstil är en blandning av dyrare plagg och billigare från de stora kedjorna.

Jag tycker denna jacka är så vacker i ryggen, och jag får ofta komplimanger när jag har på mig den. En feel-goodjacka :)

Här är vi på väg upp i skogen som vi har precis utanför knuten från vår lägenhet. Så skönt att bara kunna gå rätt ut från dörren och direkt ut i skogen. Här kan jag promenera runt i timmar, vilket jag ofta gjorde när vår hund levde.

 




 

En skridskoutflykt som slutade med en promenad och en picknick istället för sjön var inte plogad. Då får man passa på att spexa lite istället ;)

 

 

Denna vinterjacka var för övrigt en av de saker som jag sålde på marknade i lördags, då den tyvärr mest blev hängande på vintern. Då gör den bättre nytta hemma hos någon annan :) Överdragsbyxorna får kanske flytta på sig till nästa vinter, för de har bara blivit använda vid detta enda tillfälle.

 



När det blir lite varmare åker vårjackan fram. Denna är från favoritmärket Odd Molly. Egentligen  var jag ute efter kappan i samma serie i denna färg, men hittade den inte utan det blev en jacka istället, vilket jag känner att jag har mer nytta av än en kappa. En tidig vårdag vid havet kan det ändå vara lite kyligt.



Ibland missbedömer jag temperaturen, och vill att det ska vara mer vår än vad det är. Här var vi och såg på när kossorna släpptes ut på bete i april förra året, och jag valde jeansjackan vilket var i kallaste laget. Mina vårjackor är dessa två, och en virkad kappa från Odd Molly.


 

Sommardag i Slottskogen och Botaniska trädgården. Hela min outfit kommer från Lindex; jeansshorts, vitt linne och blå kofta.

 



Egen grönsaksodling står på önskelistan när jag hittar mitt drömhus på landet, och gärna så här välskött ;)




En dag vid havet. Vi har skogen precis utanför dörren och havet på cykelavstånd. Det bästa av två världar :)






Detta blev ett riktigt egoinlägg ;) och en dokumentation av vad dottern och jag gjort tillsammans. Hon gillar att fota och när vi åker iväg någonstans följer kameran ofta med.


Bryggliv. Här trivs jag bra. Att sitta och titta ut över havet ger mig lugn i själen.

 

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Härliga bilder! Jag kan behöva lite "klädinspiration". Förresten har jag tagit till mig en-minutersregeln som du skrev om. Mycket bra tanke. Ska försöka få dottern med på detta också;)

Hälsningar från Marie

2012-03-20 @ 08:42:57
Postat av: Irene

Kul att se bilder på Dig!

Du passar verkligen i blått tycker jag :-)

2012-03-20 @ 14:51:36
URL: http://fengshuiblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

2012-03-20 @ 15:08:40
Postat av: balansilivet

Tack för era kommentarer! I min garderob finns det två stora färgsamlingar, det är den blåa delen med olika blå toner och en del som går mer mot grått och sen är det den röd-rosa delen. Visst finns det ett och annat plagg i andra färger, något i grönt, något beige och en del vitt men blått, rosa och rött är de vanligaste färgerna, och de passar ju även mina egna färger då jag har ljusa, kalla färger i mig själv.

2012-03-24 @ 20:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0